מי אתם? הכללים לכתיבת תקציר טוב בפרופיל לינקדאין

מה צריך לדעת על בניית פרופיל ברשת לינקדאין? ומה לא מומלץ לעשות? חלק רביעי בסדרה • ניהול וקריירה

 

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה" נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה

 כמה פעמים פנו אליכם וביקשו "ספר לי על עצמך"? מסגרת ה-About (אודות) בלינקדאין היא הגרסה הכתובה של "נאום המעלית" או של השאלה הפותחת בראיון עבודה. לעתים קרובות מדי אנשים מדלגים עליה, וחבל - זאת ההזדמנות שלכם להעביר מסר ברור מי אתם. טקסט טוב יתאר מעט את המסע שלכם, יעביר מהם הערכים שלכם וייצור בידול. מעבר לכך, החלק הזה חשוב לקידום אורגני מבוסס מלל (Machine Learning), ופרופיל מלא מזמין יותר לצפייה, משדר אמינות ומקצוענות. אלה הכללים שיעזרו לכם ליצור תקציר טוב.

1. מסגרת ה-About מאפשרת לכתוב בין 40 ל-2,000 תווים. חשוב לפרט ולהשתמש במילות המפתח ובכישורים (Skills) שציינתם

2. תקציר טוב כולל בדרך כלל פתיח קצר, שכולל כישורים מקצועיים/טכניים/בינאישיים ותיאור הניסיון המקצועי הייחודי שלכם - מה במסע שלכם הפך אתכם למקצוענים? מה ההתמחות כיום? כמו כן, כדאי לפרט כיצד היכולות, הניסיון והידע שרכשתם יכולים לתת מענה לצרכים של אחרים. אם יש מידע נוסף אישי מעניין, שעשוי לשפוך אור עליכם, ציינו אותו. לבסוף, ציינו את פרטי הקשר שלכם

3. מומלץ לתת כאן מענה אותנטי על שאלות כמו: מה הייחודיות/ המותג שלך, להדגיש את הערך המוסף שלכם או מה הערך שאתם שואפים לתת 

4. אין אמת אחת. זה המקום להיות יצירתיים, וגם לצרף דוגמה או לינק לתיק עבודות, חשבון גיטהאב ועוד 

זה הזמן לבדוק אם התקציר שלכם מסקרן, או שאולי כדאי לדייק אותו. 

שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ
 שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ

שירה בורנשטיין היא מומחית למיתוג וקריירה בעידן הרשתות, בעלת תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב וותק של 16 שנה במשאבי אנוש. חיה ונושמת את שוק העבודה ולינקדאין