אינפיניטי מדיקל חתמה על הסכם שת"פ עם חברת השקעות סינית מקבוצת סינופארם

סינופארם הסינית שייכת לקבוצת החברות ממנה יצא החיסון הסיני המוביל לקורונה • אינפיניטי מדיקל הונפקה בבורסה לפני כשבועיים • "החברה תקים משרד לאיתור שיתופי-פעולה ישראלים בתוך המשרדים של אינפיניטי מדיקל בת"א ותחפש השקעות ישראליות"

אמיר גל–אור  / צילום: איל יצהר, גלובס
אמיר גל–אור / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת אינפיניטי מדיקל בראשות אמיר גל אור, אשר נוצרה כדי להשקיע בחברות עם פעילות או עניין בפעילות בסין, חתמה על מזכר כוונות לשיתוף-פעולה עם חברת התרופות והמכשור הרפואי הענקית סינופארם. החברה הסינית שייכת לקבוצת החברות ממנה יצא החיסון הסיני המוביל לקורונה, ובנוסף יש לה כאמור מגוון פעילויות אחרות בסין בתחום הרפואי, והיא בבעלות ממשלתית.

אינפיניטי מדיקל היא שותפות השקעה שהונפקה בבורסה לפני כשבועיים. מנייתה נסחרת היום בערך במחיר ההנפקה ושוויה כ-40 מיליון שקל, בדומה לסכום שגייסה.

ההסכם נחתם מול זרוע השקעות של סינופארם בשם Guogian Capital המנהלת השקעות בסכום של 130 מיליארד יואן (20 מיליארד דולר). לדברי גל אור, "החברה תקים משרד לאיתור שיתופי-פעולה ישראלים בתוך המשרדים של אינפיניטי מדיקל בתל אביב ותחפש השקעות ישראליות, כאשר תחילה יבחן הפורטפוליו של אינפיניטי. חלק מן ההשקעות שלנו יושפעו גם מההכוונה שלהם, והעזרה שלהם בבדיקת החברות בהן אנחנו משקיעים, כדי לוודא שאכן אנחנו מכוונים נכון למה שמעניין את הגופים הגדולים בסין. ייתכן שיחתמו הסכמים בהם אנחנו מממנים את החברה, והם אחראים להקמת הפעילות שלה בסין. ישנו מגוון של שיתופי-פעולה שיכולים לנבוע מהחיבור הזה". שיתוף-הפעולה יתמקד בהשקעות במכשירים רפואיים, טכנולוגיות רפואיות ושירותי רפואה.

אינפיניטי מדיקל היא קרן מקבוצת קרנות אינפיניטי אינוניישן, מחלוצות קבוצות ההשקעה הישראליות הפועלות בשוק הסיני. לאינפיניטי מדיקל, החברה הנסחרת, שתי השקעות, בחברות הבריאות הדיגיטלית ביוביט ו-Genoox. הצוות כולל את אמיר גל-אור, מייסד ויו"ר ועדת השקעות של השותפות, ד"ר יובל בלוך, המכהן כמנכ"ל השותפות, ושוקי אברמוביץ המכהן כיו"ר דירקטוריון.

ד"ר פיטר ליו, סגן נשיא החברה הסינית, אמר: "אנחנו שמחים על ההזדמנות לפתוח שער בפני החברות הישראליות למכור ולהתפתח בשוק הסיני, ורואים במגוון הפתרונות הרפואיים בישראל פוטנציאל גדול לאור הרפורמות המתרחשות בשוק הרפואה הסיני והגלובלי".

ד"ר בלוך מסר כי "הסכם זה הוא נדבך נוסף בגשר שנפתח בין ישראל וסין בתחום הרפואה הדיגיטלית, כאשר הפעילות בשטח החלה עם מספר חברות ישראליות, ומהווה תשתית לשיתופי-פעולה עסקיים מוצלחים נוספים בין חברות ישראליות וסיניות ומנוע צמיחה משותף לשתי הכלכלות".