"שימוש ללא כל רשות": מי ומה חימם את החזאי דני רופ

רופ טוען כי סופרגז עשתה שימוש שלא כדין בשמו בקמפיין • וגם: חברת זעפרן-טק נערכת להנפקתה בבורסת ת"א בשנה וחצי הקרובות

דני רופ / צילום: אביב חופי
דני רופ / צילום: אביב חופי

החזאי דני רופ טוען כי חברת סופרגז עשתה שימוש שלא כדין בשמו ובמוניטין שלו בקמפיין השקה למוצר שמחמם מים, ודורש ממנה לשלם לו בתוך שבוע 100 אלף שקל ולהוריד את הקמפיין. הטענות מתייחסות לתשדיר רדיו שבפתיח שלו מפנה המגישה "טלי" את השידור לחזאי באמצעות המילים - "ונעבור לתחזית, דני" ובתגובה הקריין משיב "תודה טלי, והרי התחזית" ומשם ממשיך המסר הפרסומי. רופ כידוע, הוא חזאי ותיק ומוערך המגיש תחזיות מזג אוויר במדיה האלקטרונית מעל 30 שנה. הוא עבד בשנים האחרונות ברשת 13, ובחודשים האחרונים הוא מגיש את התחזית ב-"ynet". 

במכתב ששלח רופ באמצעות משרד עורכי הדין משה כאהן עורכי דין נטען כי רופ הוא החזאי היחיד בארץ המגיש תחזיות מזג אויר במדיה האלקטרונית ואשר שמו הפרטי הוא "דני ". ו"טלי", היא טלי מץ, שותפתו של רופ להגשת תוכנית הטלוויזיה "העולם הבוקר" בימי חמישי ברשת 13. עוד נטען כי קולו של הקריין המקריא את התחזית דומה להפליא לקולו של רופ.

"השתמשתם בשמו של מרשנו ובמוניטין של מרשנו לצורך הפקת הפרסומת לקידום מכירת מוצריכם, ללא כל רשות ואפילו ללא כל תיאום מוקדם", נכתב במכתב. "המאמץ שעשתה חברתכם, ו/או מי מהגורמים הממונים על הפרסום מטעמה, ליצור מצג כאילו מדובר במרשינו, אכן נשא פרי, וגורמים שונים אכן פנו למרשנו בעניין הופעתו בתשדיר הפרסום מטעמכם, והיו סבורים כי מרשנו הוא אכן הפרזנטור של חברתכם".

לטענת רופ הדברים הגיעו לידי כך שאפילו עובדי מערכת בקרת הפירסומים של יפעת בקרת פירסום המאזינים וצופים באופן שוטף בכל הפרסומות בכל ערוצי המדיה לצרכי מחקר, הוטעו לחשוב כי רופ הוא הפרזנטור בפרסומת ועשו את הקישור אליו בתוצאות מחקריהם. "מדובר אם כן בניסיון פסול מצד חברתכם, לניצול של שמו והמוניטין של מרשנו לטובת הגדלת המכירות של חברתכם, מאחורי גבו, ללא הסכמתו, ותוך ניסיון פסול להתעשר על חשבונו". רופ סבור שפרט לשימוש הפסול שעשו בדמותו, הוא גם הוצג בפרסומת באופן שפגע במוניטין שלו כחזאי ומגיש ותיק, ודורש כאמור את הורדת הפרסומת ותשלום עבור השימוש בשמו. 

מסופרגז נמסר "החברה קיבלה אתמול בערב את המכתב. הוא לומדת את האמור בו ותגיב בזמן ובמקום הנדרש לכך".

מצנח הזהב

שלושה דירקטורים חיצוניים הצטרפו לקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. אפרת יעבץ מצטרפת לדירקטוריון החברה הציבורית. יעבץ שימשה בעברה כמשנה למנכ"ל בנק הפועלים, חברת ההנהלה וממונה על חטיבת מחזיקי עניין. לדירקטוריון חברת הביטוח הראל מונו מישל דהן ויוני טל. דהן עבד בדסק"ש, שם היה מ"מ מנכ"ל, מנהל כספים ראשי ומנהל כח אדם. טל שימש כמנהל ההשקעות הראשי וחבר הנהלה בקבוצת מנורה מבטחים.

פתיחת המסחר

הנהלת חברת רותם שני פתחה את המסחר, זאת לרגל רישומה של החברה בבורסה לניירות ערך. רותם שני היא אחת משלוש החברות שהצטרפו לבורסה מתחילת השנה והראשונה בתחום הנדל"ן, והיא תיכלל בתת ענף בנייה בענף הנדל"ן. החברה עוסקת  בתכנון, ייזום והקמה של פרויקטים לבנייה למגורים ו/או מסחר, ומתמקדת לרוב בעסקאות קומבינציה והתחדשות עירונית באזורי הביקוש הקשיח בישראל.

טמנו זרעים להנפקה בעוד שנה וחצי

באחרונה פורסם כי ירדן ג'רבי, הג'ודוקא הישראלית זוכת מדליית הארד האולימפית, הצטרפה כסמנכ"לית פיתוח לחברת זעפרן-טק (Saffron-Tech) הישראלית, שמייעלת את תהליך גידול הזעפרן - התבלין היקר בעולם. מנכ"ל זעפרן-טק הוא דיויד פריידנברג. כעת נודע שהחברה נערכת להנפקתה בבורסת ת"א בשנה וחצי הקרובות. ג'רבי מחזיקה באופציות ל-3% מהחברה, שנמצאת כעת בתהליך גיוס הון על ידי פלטפורמת מימון ההמונים "פיפלביז", שבמהלכה גייסה כבר כ-1.5 מיליון שקל בתוך 23 ימים. יעד הגיוס הנוכחי הוא 5 מיליון שקל, וקרן Global Group מובילה את הגיוס והשקיעה חצי מיליון שקל. עוד מוסרת החברה, כי עו"ד שמואל ינאי נמצא מטעמה בדובאי ומנהל שיחות עם משקיעים. החברה מתכננת לגייס עוד כ-11 מיליון שקל מחתמים, וכאמור לצאת להנפקה בבורסה בת"א בתוך כחצי שנה. 

שירי דובר

חדשות טובות

אוויר ישראלי בהרווארד ו-MIT: עיריית קיימברידג' במסצ'וסטס רכשה 1,000 מערכות טיהור אויר (גם מקורונה) של הסטארט-אפ הישראלי Aura Air, שיותקנו באולמות האוניברסטאות.