טראקס ממנה מנכ"ל אמריקאי במקום המייסד יואל בר-אל

בר-אל יהפוך ליו"ר הסטארט-אפ הסינגפורי-ישראלי. השינוי הניהולי בא בזמן שהחברה מתכוננת להפוך לציבורית ב-2021 • אתמול נודע כי טראקס מפטרת 10% מכוח האדם בישראל

ג'סטין בהר, מנכ"ל TRAX / צילום: TRAX
ג'סטין בהר, מנכ"ל TRAX / צילום: TRAX

סטארט-אפ החד-קרן הסינגפורי-ישראלי טראקס (TRAX), המפתח טכנולוגיה מבוססת ראיה ממוחשבת וביג דאטה לעולם הקמעונאות, הודיע היום (ה') על שינויים בהנהלה הבכירה.

במסגרת השינויים יואל בר-אל, אחד ממייסדי הסטארט-אפ שכיהן כמנכ"ל טראקס בשמונה השנים האחרונות, עובר לתפקיד יושב ראש מנהל וידווח לדירקטוריון. טראקס מסרה כי "בתפקידו החדש עתיד בר-אל להתמקד באסטרטגיה תאגידית, חזון החברה, יחסי משקיעים וזאת לצד פיתוח והעצמת ערכה של טראקס בדרכה לחברה ציבורית".

בנוסף דרור פלדהיים, המייסד השני של החברה, יעבור מתפקידו כמנהל מסחרי ראשי לתפקיד נשיא טראקס. כחלק מתפקידו החדש פלדהיים עתיד "להוביל את השותפויות העולמיות העתידיות של טראקס לצד בניית החזית להזדמנויות צמיחה נוספות".

מי שיכנס לתפקיד המנכ"ל כעת הוא ג'סטין בהר, ששימש עד היום כמנהל פיתוח תאגידי ראשי בטראקס, שגם יצטרף לדירקטוריון. בהר הצטרף לחברה ב-2018 לאחר שטראקס רכשה את חברת Quri שהקים וניהל. בהר ינהל את החברה מסן פרנסיסקו.

אתמול נודע כי טראקס נמצאת בתהליך של פיטורי כ-10% מ-300 העובדים שלה במרכז הפיתוח בישראל. זאת לאחר שבחודש מאי פיטרה 10% מכוח האדם הגלובלי. הפיטורים במאי הוסברו בהשפעות משבר הקורונה על הצמיחה והמהלך הנוכחי בתהליך רה-ארגון בעקבות חמש רכישות של חברות ברחבי העולם שביצעה החברה בשנה וחצי האחרונות. טראקס מעסיקה כ-1,000 עובדים.

טראקס מתוכננת להנפקה בניו יורק במהלך 2021 ומכוונת לשווי של מעל 2 מיליארד דולר. טראקס הוקמה ב־2010 על ידי בר־אל ופלדהיים. התוכנה שפיתחה החברה מסוגלת לעבד תמונות שצולמו בחנויות, ולהפיק מהן מידע עסקי ושיווקי בעבור חברות צריכה ורשתות קמעונאות. מטה החברה יושב בסינגפור ומרכז הפיתוח הגדול ביותר שלה נמצא בישראל.

בחברה הסבירו את השינוי הניהולי ברצון לשלב בין הניהול השוצף לעבודה על תוכניות צמיחה ארוכות טווח כולל מיזוגים ורכישות.

בר-אל מסר כי "מגפת קוביד-19 שימשה כזרז עצום בצורך להבאת חדשנות לתעשיית הקמעונאות. לאחר תקופה של כשמונה שנים כמנכ"ל חברת טראקס ודרך משמעותית מאד, אני מרגיש שחשוב מאד שנמשיך ונעמוד כמובילי החדשנות בענף. כמו כן, לראייתי עלינו להתמקד באסטרטגיה ארוכת טווח על מנת שנספק את הפתרונות ההכרחיים הנדרשים לקמעונאים ויצרנים על מנת להצליח ביום שאחרי המגיפה"

פלדהיים מסר כי "אנו עומדים כיום במקום בו אנו מכינים את טראקס להתמודדות עם השלב הבא והאתגרים שעימו. חשוב לנו לשמור על הלך הרוח הייחודי של החברה והצמיחה הנדירה, שעמדו כאבן פינה להצלחתנו".