לקראת דיון הצוללות בבג"ץ: ההפגנות נגד רה"מ והשחיתות השלטונית נמשכות

ההפגנה המרכזית צפויה להתקיים סמוך למעון רה"מ לצד הפגנה בקיסריה מול ביתו הפרטי של נתניהו • מוקדם יותר יצאו המפגינים למאות מוקדים ברחבי הארץ • חלק מהמפגינים ממקדים את המחאה הערב בטיפול בפרשת הצוללות וכלי השיט לקראת הדיון הקבוע בבג"ץ ביום שני הקרוב

"מיצג האסירים" של אין מצב ותנועות המחאה "ביבי שחרר אותנו" / צילום: אין מצב
"מיצג האסירים" של אין מצב ותנועות המחאה "ביבי שחרר אותנו" / צילום: אין מצב

ההפגנות נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית נמשכות הערב (שבת) זה השבוע ה-31. בשעה זו מתקיימת ההפגנה המרכזית סמוך למעון ראש הממשלה. למעלה מאלף מפגינים מוחים בשעה זו בבלפור. במקביל מפגינים מאות בקיסריה מול ביתו הפרטי של נתניהו. מוקדם יותר יצאו המפגינים למאות מוקדים ברחבי הארץ - לכיכרות, לצמתים ולגשרים. בנתניה ובגשר חבצלת דיווחו מפגינים על יידוי אבנים לעברם.

מפגינים נגד רה"מ בגשר גת גלאון / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד רה"מ בגשר גת גלאון / צילום: הדגלים השחורים

חלק מהמפגינים ממקדים את המחאה הערב בטיפול בפרשת הצוללות וכלי השיט לקראת הדיון הקבוע בבג"ץ ביום שני הקרוב (25.1) בדרישה לחקור את נתניהו בפרשה ולהקים ועדת חקירה ממלכתית. ארגון חקירה עכשיו בשיתוף יתר ארגוני המחאה הגבירו את פעולות המחאה לקראת הדיון הצפוי בבג"ץ. אתמול (ו') התקיימה תהלוכת מחאה עם צוללות ענק ברחובות תל אביב וצפויות הפגנות מול בית המשפט העליון מחר (א') וביום הדיון בבג"ץ.

פעילי תנועת אין מצב ותנועות מחאה נוספות קיימו מיצג בו לבשו הפעילים מדי אסירים, נקשרו ואחזו שלטים "ביבי שחרר אותנו". 

"מיצג האסירים" של אין מצב ותנועות המחאה "ביבי שחרר אותנו" / צילום: אין מצב
 "מיצג האסירים" של אין מצב ותנועות המחאה "ביבי שחרר אותנו" / צילום: אין מצב

סוגיה נוספת שבמרכז ההפגנות השבוע היא דרישת המפגינים, בהובלת הדגלים השחורים, לאיחוד מפלגות המרכז - שמאל תחת הסלוגן "תתאחדו או תתאדו". שקמה שוורצמן מובילת מחאת הדגלים השחורים אמרה כי "מאות אלפי אנשים נאבקים בגשרים ובצמתים למען הדמוקרטיה והעתיד של כולנו. לא ניתן לאף אחד להשליך קולות אל מתחת לאחוז החסימה. כשהבית בוער, אין זמן למשחקי אגו. שלבו ידיים, צופפו את השורות והביאו תקווה למדינה המדממת שלנו. תתאחדו או תתאדו".

אתמול (ו') בשעות הצהריים הגיעו קבוצות מפגינים לבתיהם של ראשי המפלגות רון חולדאי, אבי ניסנקורן, בוגי יעלון, מירב מיכאלי, ירון זליכה ועופר שלח על מנת לדרוש מהם להתאחד. עופר שלח יצא למפגינים בסמוך לביתו ואמר "לא אהיה בשום ממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה ואשאף להיות בכל ממשלה שיעמוד בראשה". גם ירון זליכה יצא למפגינים, הבהיר כי הוא לא מתכוון להתחבר עם שאר המפלגות והסביר כי "כדי שאני אוכל לעשות את השינויים בכלכלה אני חייב כוח עצמאי, אני לא יכול להיות תלוי בחולדאי עם החברים שלו הטייקונים וביאיר לפיד שהגדיל את הטבות המס לטייקונים והעלה את המע"מ".

מפגינים ליד ביתו של אבי ניסנקורן / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים ליד ביתו של אבי ניסנקורן / צילום: הדגלים השחורים

משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. מהמשטרה נמסר כי המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

מתנועת "אין מצב" נמסר: "הסגר המתמשך ללא סיבה אמיתית זו עדות חוזרת לטיפול הפוליטי הכושל במשבר הקורונה ולא טיפול שהוא עינייני בטובת האזרחים והאזרחיות. השבוע עדותם המצמררת של קרן טרנר ושאול מרידור על התנהלות משרד האוצר, שאינה בטובת האזרחים, מקוממת באופן קיצוני. אנו נפגין עד שהנאשם בפלילים וממשלתו הכושלת יפרדו מכסאם ואנו נקבל נבחרי ציבור שטובת האזרחים והאזרחיות חשובה בעיניהם ובמעשיהם".

מפגינים נגד רה"מ בעין גדי / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד רה"מ בעין גדי / צילום: הדגלים השחורים

מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר: "בשעה שמדינת ישראל הגיעה לשיאי תחלואה עולמיים, נתניהו ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון חייהם של אזרחי ישראל. 4,266 מתים, בגלל הניהול המחפיר שלו, כבר לא יחזרו לחיים. נתניהו קשר את גורלו בשקר והכל למען הישרדותו האישית. אין גבול לציניות".

פעילי התנועה לאיכות השלטון נפרסו הערב במוקדי מחאה שונים ברחבי הארץ לקראת שיירות הענק שמתוכננות לעלות לירושלים ביום שני, לחזק את התנועה בעתירתה לבג"ץ בפרשת הצוללות. יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "מדובר בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה, פרשה בה הוקרב בטחונה של מדינת ישראל על מזבח אינטרסים כלכליים פרטיים של אלו האמורים לשרת את האינטרס הציבורי. אנו תולים תקוותנו בבית המשפט העליון של ישראל שיורה על פתיחה בחקירה פלילית של פרשת המניות והשפעתה על פרשת רכש כלי השיט, וכן שיורה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא".