רכב חדש | פיצ'ר

אלפא, פיאט ומזראטי: המכוניות האיטלקיות מתחדשות

במהלך 2021 צפויים לנחות בישראל כמה דגמים חדשים מתוצרת איטלקית • כל מה שצריך לדעת 

 ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית בשל מגפת הקורונה. כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף. אלו הם הדגמים הבולטים מתוצרת איטלקית. 

מאאודי ועד קיה: לכל הדגמים החדשים שינחתו כאן השנה

אלפא רומיאו: קרוס־אובר קומפקטי חדש

אלפא נמצאת בדרך למיזוג פלטפורמות עם קונצרן פיז'ו-סיטרואן, אך בינתיים היא תעשה שימוש בפלטפורמה של הג'יפ קומפאס עבור ה-SUV הקומפקטי החדש של אלפא רומיאו, שיקרא "TONALE" ויוצב מתחת ל-STELVIO כמתחרה לאודי Q3, ב.מ.וו X1 ושות'.

העיצוב יהיה אלפא-קלאסי, תא הנוסעים מרווח ואיכותי עם עמדת פיקוד דיגיטלית והמנועים יהיו המנועים המוכרים של אלפא/פיאט, כולל גרסאות פלאג-אין הייבריד הכרחיות עם 190 או 240 כ"ס וסוללה של 12 קילוואט. כמקובל אצל אלפא תהיה גרסת VELOCHE קרבית עם כ-330 כ"ס.

עוד לפני הגעתו של האח החדש צפויה הג'וליה לעבור מתיחת פנים די משמעותית מבחוץ ומבפנים. ב-2021 צפויה לנחות כאן גם גרסת־העל הקרבית של אלפא ג'וליה GTA - מכונית שמצוידת במנוע ולא מעט טכנולוגיות מבית החברה-האחות פרארי.

פיאט: ניצוץ אופנתי

החידוש המרכזי שמתכננת פיאט לשוק הישראלי ב-2021 הוא הגרסה החשמלית של פיאט 500 שכינויה 500E. המכונית שומרת על קווי המתאר של ה-500 המוכרת, אבל מצוידת במנוע חשמלי בהספק 118 כ"ס ובסוללה של 24 או 42 קילוואט-שעה, שאמורות לספק טווח של 184 ק"מ או -313 ק"מ בתקן WLTP. תא הנוסעים שלה דיגיטלי ומתוחכם עם מערכות ADAS דור אחרון ויש אפילו גרסת קבריו חשמלית עם גג אקורדיאון מתקפל. טווח המחיר באירופה נע בין 24 ל-35 אלף אירו בהתאם לגרסה, כך שאין לצפות למחיר רצפה בישראל.

מזראטי: פולשת לטריטוריה של פרארי

מתי מעט ובעלי ממון יזכו לשבת בדגם ה־MC 20 "סופר-ספורט" האקזוטי, שמסמל את הפלישה הבולטת ביותר של מזראטי לטריטוריה של האחות פרארי. המכונית תצויד במנוע 3 ליטר עם לא פחות מ-639 כ"ס וגם תעלה כמו פרארי - כ-230 אלף אירו באירופה. במחצית השנייה של השנה רכב הפנאי הגדול "לבנטה" צפוי לקבל הנעה היברידית-נטענת ובאוקטובר יצטרף למשפחה SUV חדש לגמרי בגודל בינוני (4.7 מ' אורך) שנושא בינתיים את השם GRECALE.