אחרי רמי לוי וסופר-פארם: פבריק הישראלית תקים מרכזים לוגיסטיים עבור וולמארט

ענקית הקמעונאות האמריקאית פועלת להקים עשרות מחסנים אוטומטיים, שאמורים לשפר את קצב האספקה של הזמנות בחנות כך שיהיו מוכנות בתוך שעה • המודל של פבריק הוא הקמת מרכזי ליקוט אוטומטיים בהם הסחורה נאספת ע"י רובוטים, והיא גובה עמלה מהמחזור

מרכזים לוגיסטיים של וולמארט / צילום: וולמארט
מרכזים לוגיסטיים של וולמארט / צילום: וולמארט

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט תקים מרכזים רובוטיים של הסטארט-אפ הישראלי פבריק בתוך חנויות שלה. החיבור עם פבריק יוצא לדרך עם שתי חברות נוספות שמספקת לוולמארט פתרונות לבניית מרכזים לוגיסטיים חכמים בתוך החנויות שלה, שיאפשרו לקבל יותר הזמנות ולספק אותן מהר יותר: Alert Innovation ו-Dematic.

ענקית הקמעונאות האמריקאית פועלת כבר בימים אלה להקים עשרות מחסנים אוטומטיים, כשהיא מציינת כי הקמת מרכזים לוגיסטיים מקומיים ישפרו את קצב האספקה של הזמנות בחנות כך שיהיו מוכנות בתוך שעה, כשבנוסף הם יאיצו את קצב האספקה גם לחנויות סמוכות.

המודל של פבריק (לשעבר קומונסנס רובוטיקס) הוא הקמת מרכזי ליקוט אוטומטיים בהם הסחורה נאספת על-ידי רובוטים, המופעלים על-ידי מספר מצומצם של עובדים מטעמה, והיא גובה עמלה מהמחזור. המרכזים הלוגיסטיים קטנים יחסית וממוקמים בתוך הערים, מה שמאפשר לספק משלוחים לבית הלקוח בתוך שעתיים.

בארץ יש לפבריק שותפות בלעדיות עם לפחות שתי רשתות קמעונאות גדולות - רמי לוי וסופר-פארם - והיא מפעילה לפחות שני מרכזים לוגיסטיים של ליקוט אוטומטי בתל אביב ובחולון. פבריק הוקמה ב-2015 על-ידי האחים אלרם ואייל גורן, אורי אברהם ושי כהן. בנוסף לשני המרכזים הקיימים, היא מפעילה מרכז נוסף לצורכי סימולציה במשרדיה.

עם השקתה לפני כשנה, פבריק הצהירה כי המרכז שהקימה עבור רמי לוי מסוגל לספק 350-400 הזמנות ביום, כולל מזון טרי וקפוא - לעומת המרכז של סופר-פארם שלא נמכרת בו תוצרת טרייה, ועל כן מתאפשר לו לספק 500-600 הזמנות ביום.

בוולמארט, אגב, מצהירים כי המזון הטרי של הרשת ימשיך להיות משהו שיישאר מחוץ לידי הרובוטים, ועובדים של הרשת ימשיכו ללקט אותו באופן ידני.

"כיום, יותר מתמיד, לקוחות רוכשים יותר ויותר באונליין, ולכן הצורך לספק ללקוחות את ההזמנות שלהם באותו היום ואף תוך שעה הולך וגובר והופך להיות קריטי בחוויית השירות של הקמעונאי", אומר אלרם גורן, מנכ"ל פבריק. "אנחנו שומעים מעוד ועוד לקוחות שהם צריכים פתרון גמיש שיכול להתאים לכל מתווה בעיר. נקודה זו היא קריטית על-מנת לאפשר להם למנף נכסים קיימים, כולל חנויות גדולות או מבנים אחרים שברשותם, ולהקים בתוכם מתקנים אוטומטיים שישרתו את לקוחות האונליין".