פנאקסיה זכתה במכרז לאספקת שמן קנאביס בצרפת

פנאקסיה נבחרה להשתתף בפיילוט לפתיחת שוק הקנאביס הרפואי בצרפת • היא תייצא שני סוגים של שמני קנאביס ושני סוגים של טבליות קנאביס ולא תקבל תשלום על כך, מתוך כוונה לבסס את מעמדה בשוק הצרפתי

חברת פנאקסיה, הנסחרת בבורסה בתל אביב, ועוסקת ביצור ושיווק של מוצרי קנאביס רפואי, זכתה במכרז להשתתף בפיילוט של פתיחת שוק הקנאביס הרפואי בצרפת. כיום שוק הקנאביס הרפואי בצרפת מוגבל מאוד, אולם ב-2018 החלטה המדינה לערוך פיילוט בן שנתיים, ובעקבותיו היא עשויה לפתוח את השוק. על פי ההערכות, אם הפיילוט יצליח, צרפת עשויה להפוך לאחד השווקים המשמעותיים בעולם עבור קנאביס רפואי. החברה משתתפת בפיילוט ללא תמורה, אך מעריכה כי זהו צעד משמעותי לקראת השתתפות עתידית בשוק הקנאביס הרפואי הצרפתי.

פנאקסיה תשתתף בפיילוט יחד עם שותפתה Neuraxpharm, ותהיה אחת מארבע חברות השותפות למכרז, ביניהן הענקיות אורורה וטילריי הקנדיות וחברת Little Green Pharma האוסטרלית. שתי חברות נוספות נבחרו כספקיות משנה.

פנאקסיה תספק לשוק הצרפתי שני סוגים של שמני קנאביס ושני סוגים של טבליות קנאביס. כיום היצוא המסחרי של טבליות קנאביס מישראל הוא אסור, כי מוצר זה טרם עבר אישור בישראל (ושינויים בתחום הזה תקועים, בין היתר בגלל הבחירות החוזרות ונשנות). אולם, ניתן ליצא את הטבליות במסגרת פיילוט שאינו מסחרי, וזאת פנאקסיה אכן תעשה. הטבליות הם מוצר ייחודי לפנאקסיה בשוק הישראלי, ועשויות לתת לה גם יתרון בשוק הצרפתי.

מניית פנאקסיה  עלתה 9.5% אתמול עם ההודעה על הזכייה. היום היא יורדת 3.4% ונסחרת לפי שווי של 242 מיליון שקל. הכנסות פנאקסיה ב-9 החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 43 מיליון שקל, מן השוק הישראלי בלבד. ברבעון הרביעי החלה החברה ביצוא לגרמניה.