הסיפור של גיימסטופ מגיע לנטפליקס ולמסך הגדול

חברת הסטרימינג ומפיקים הוליוודיים אצים להפיק פרויקטים על התהפוכות בוול סטריט מהשבוע שעבר

מתוך רדיט / צילום: צילום מסך
מתוך רדיט / צילום: צילום מסך

הסוף עוד לא נכתב, אבל הוליווד נעה מהר להביא את הסיפור של ההשקעה בגיימסטופ למסך הגדול.

גם נטפליקס וגם חברת MGM מפתחות סרטים על השבוע שעבר בוול סטריט, כשקבוצה ממוקדת של משקיעים המשוחחים בעמוד ברשת רדיט התקבצו ודחפו מניות של כמה חברות נאבקות כמו גיימסטופ ו־AMC, ועל הדרך גרמו להפסדים גדולים לקרנות הגידור שהימרו נגד המניות הללו.

נטפליקס נמצאת במגעים עם התסריטאי מארק בואל, אשר כתב דרמטיזציה של אירועים כמו הפשיטה נגד אוסמה בין לאדן (Zero Dark Thirty), לגבי סרט בכיכוב נוח סנטינאו, אחד הכוכבים הצעירים בקאדר של חברת הסטרימינג הענקית.

ב-MGM, מנהלים מתכננים לפתח תסריט מאת בן מזריץ' על הסיפור שייקרא "הרשת האנטי־חברתית". האולפן התקדם מהר וכבר רכש זכויות להצעה של מזריץ' לכתוב ספר, שהסופר עוד מנסה למכור למוציאים לאור, כך לפי אדם המכיר את העסקה.

זה לא מפתיע שהשבוע שהרס את וול סטריט מושך את תשומת-לב המפיקים, בהתחשב בדמויות הצבעוניות המעורבות ובהצלחה הדרמטית של סוחרים חובבנים להפריע לתוכניות של קרנות הגידור עם המנהלים הוותיקים והמנוסים.

אולפני הוליווד וחברות הסטרימינג לעתים קרובות ממהרים לרכוש זכויות לספר סיפור שעשה כותרות בכל העולם. החילוץ ההרואי של קבוצת כדורגל תאילנדית שנתקעה במערה, או קריסת חברות מעמק הסיליקון כמו Theranos או WeWork, הן דוגמאות לסיפורים מהעת האחרונה שכמה מפיקים מבקשים לעבד לקולנוע או לטלוויזיה.

כעת שתי החברות נעות במהירות לשכירת במאים וצוות שחקנים, מפני שמי שיגיע לכך ראשון עשוי גם לרפות את ידי המתחרים מלנסות להרים פרויקט דומה. בסביבת העבודה של הסטרימינג של ימינו, התחרות על ליבם של מנויים קשה מתמיד עם כותרות תוססות שאמורות להישמע עדכניות ככל האפשר.

שניים מספריו הקודמים של מזריץ' על אירועים מהחיים האמיתיים עובדו לסרטים: "21" ו"הרשת החברתית", שניהם בהפקת מייקל דה לוקה, יושב-ראש קבוצת הסרטים ב־MGM. בין המפיקים של הסרט על גיימסטופ נמצאים קמרון וטיילר ווינקלווס, האחים התאומים שגילם השחקן ארמי האמר בסרט "הרשת החברתית".

דיווחים על הפרויקטים של MGM ונטפליקס נעשו לראשונה על-ידי האתר Deadline.

הוליווד כבר הפיקה סרטים על העולם המסתורי של מכירות בחסר. עיבוד לספרו רב-המכר של מייקל לואיס "The Big Short", על סוחרים שחזו את המפולת הכלכלית של 2008, גרף 70 מיליון דולר בקופות בארה"ב והיה מועמד לחמישה אוסקרים.

הסיפור של גיימסטופ עשוי לפנות לקהלים צעירים שנעשה יותר ויותר קשה ללכוד את תשומת ליבם, מפני שהם לא הולכים לקולנוע כמו הדורות הקודמים ומוצאים במקום זה בידור במשחקי וידאו ובאפליקציות כמו טיק טוק. סנטינאו, ספציפית, אמור למשוך קהל רב של מעריצים צעירים המכירים אותו כמושא האהבה בסרט של נטפליקס "לכל הבנים שאהבתי פעם".