מנכ"ל ביג: נפתח את מרכזי הקניות של הקבוצה כבר ביום ראשון

סיומו של סגר הקורונה השלישי בישראל נראה באופק, והמסעדות, החנויות, מרכזי הקניות וחדרי הכושר שוב מחממים מנועים לקראת המאבק לפתיחתם, תוך הפעלת לחצים על הממשלה להיות הראשונים שישובו לפעילות • נציגי המסעדנים: במהלך הסגרים התעשייה איבדה מעל 4,000 עסקים

סיומו של סגר הקורונה השלישי בישראל נראה באופק, והמסעדות, החנויות, מרכזי הקניות וחדרי הכושר שוב מחממים מנועים לקראת המאבק לפתיחתם, תוך הפעלת לחצים על הממשלה להיות הראשונים שישובו לפעילות.

בשעות האחרונות נציגי הקבוצות הללו שלחו מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנציגי הממשלה עם קריאות לפתוח את פעילותן מיד עם תום הסגר.

כך, מנכ"ל קבוצת ביג הצהיר כי יפתח את מרכזי הקניות של הקבוצה כבר ביום ראשון, כשנציגי המסעדנים קוראים לפתיחה מיידית של הטייק אוויי ולהסדרת מתווה חזרתם לפעילות.

כך, לפי המכתב של מנכ"ל ביג חי גאליס, "הסגר הנוכחי מסתיים ביום שישי הקרוב, 5 בפברואר, והמסחר כולו אמור היה להיפתח כפי שהובטח לנו על-ידי חברי הממשלה, וכך נעשה. נפתח".

גאליס טוען כי "משרד הבריאות מנפנף בנתונים סלקטיביים בשביל לקדם את האג'נדה ההיסטרית שלו לסגר ללא גבולות. בפועל אין כל סגר ברחובות, אין אכיפה איפה שצריך, כפי שראינו כולנו השבוע", ומוסיף כי "בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה בעולם המסחר ובבעלי העסקים, וזאת למרות שברור וידוע - כפי שהוכח באופן חד-משמעי מהפארסה שנקראה 'ריסון מהודק' - שההדבקה בחנויות מועטה, וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות".

לפיכך, מצהיר גאליס, "מבחינתנו החל מיום ראשון, 7 בפברואר, נאפשר פתיחת חנויות במרכזי ביג, ונדרוש מכולם לשלם שכר דירה ודמי ניהול במלואם על-פי חוזה השכירות שבתוקף".

במכתב ששלחו נציגי המסעדנים לראש הממשלה, הם קוראים להסדיר את פתיחת הטייק אוויי עם תום הסגר, ולהסדיר מתווה לחזרת הענף לפעילות שכולל ישיבה במסעדות באוויר הפתוח, ושבועיים לאחר מכן הושבה גם בחללים סגורים.

"תעשיית המסעדנות סגורה כבר קרוב לשנה, ומ-18 בספטמבר נכנסה לסגר השני ומאז לא יצאה ממנו", כותבים נציגי המסעדנים לנתניהו. 

תעשיית המסעדנות איבדה מעל 4,000 עסקים

מנתונים שמסרו נציגי המסעדנים עולה כי במהלך הסגרים התעשייה איבדה מעל 4,000 עסקים מתוך 14 אלף אשר פעלו בתחילת המשבר. לפי אותם נתונים, מעל 2,000 עסקים נוספים צפויים להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2021. כיום פעילים כ-3,500 עסקים בתעשייה, המפעילים שירותי משלוחים בלבד, כאשר "פעילות זו מתאפיינת ברווחיות נמוכה ולרוב אף הפסדית".

גם בענף הכושר ממתינים לבשורה של חזרה לפעילות עם תום הסגר, וזאת לאחר שהצהירו כי הדבר הובטח להם על-ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין.