אייזק דבח מציף ערך: דלתא ישראל תונפק לפי שווי של יותר ממיליארד שקל

החברה הבת של דלתא גליל, אשר פועלת במגזר ההלבשה הקמעונאי, מציגה שיפור ניכר בתוצאותיה בתקופת הקורונה

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בחברה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בחברה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

לצד שלל חברות הטכנולוגיה המתדפקות על דלתות הבורסה בתל אביב, גם הנפקת המניות הראשונית (IPO) של חברת ההלבשה דלתא ישראל מותגים מתקדמת, עם פרסום טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה.

זאת לקראת גיוס בהיקף מוערך של כ-250-300 מיליון שקל, שיתבצע לפי שווי חברה המוערך בכ-1.1 מיליארד שקל "לפני הכסף", ויכלול הנפקה של כ-20% ממניותיה, מה שייצר הצפת ערך נאה לבעלת השליטה בה, דלתא גליל, בראשות המנכ"ל אייזק דבח.

הנפקת דלתא ישראל מותגים מתבצעת במסגרת פיצול פעילותה מהחברה האם, דלתא גליל, כך שפעילות החברה הבת תתרכז במכירות קמעונאיות לצרכנים של מוצרי הלבוש של הקבוצה, בעוד שעיסוקה של החברה האם יתרכז בפיתוח, בייצור ובמכירה של מוצרי הלבוש שהיא בעיקר מוכרת לרשתות ולשחקניות אחרות. דלתא גליל, שבשליטת דבח, נסחרת בבורסה בשווי שוק נוכחי של כ-2 מיליארד שקל, אחרי שחיקה שנתית של כ-10% שמציגה מניית החברה.

דלתא ישראל מותגים עוסקת בעיצוב, בשיווק ובמכירה של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים דלתא (Delta) ופיקס (fix) - חלק ממוצריה תחת מותגי החברה וחלקם תחת הסכמי זיכיון של מותגים אחרים, דוגמת דיסני. את גיוס ההון שהיא מבצעת מובילה לידר הנפקות.

מרבית מכירותיה של דלתא ישראל "נעשות ישירות ללקוחותיה הקמעונאיים של החברה - הצרכנים הקונים ברשתות החנויות" - כולם בישראל, ויש לה כ-200 חנויות ברחבי הארץ, כ-170 מהן תחת המותג דלתא וכ-30 תחת המותג פיקס.

נוסף על לקוחות החנויות, דלתא ישראל גם מוכרת לרשתות שיווק קמעונאיות גדולות, חנויות פרטיות ורשתות קטנות, ולאלה בסך הכול כ-1,000 נקודות מכירה. מנכ"לית דלתא ישראל היא ענת בוגנר, ובסה"כ מעסיקה החברה כ-760 עובדים.

לגבי השפעות הקורונה בדלתא ישראל מציינים, כי מגבלות התנועה שהוטלו "הביאו לפגיעה משמעותית במכירות החברה בישראל ולשיבושים באספקת סחורות מחו"ל", אולם מנגד, היא נהנתה מעלייה משמעותית בפעילות אתרי הסחר המקוון שלה, מה שלפי דלתא ישראל "פיצה באופן חלקי על הפגיעה במכירות החברה בערוצי המכירה האחרים".

לצד העלייה החדה במכירות באינטרנט בשנה החולפת, בשיעורים דו-ספרתיים ותלת-ספרתיים, דלתא ישראל מציגה נתוני פרופורמה שלפיהם בתקופה שבין סגר לסגר עלו באופן משמעותי גם המכירות בחנויות הרשת.

כך, ההכנסות (פרופורמה) בין ינואר לספטמבר 2020 עלו ב-2% ל-488 מיליון שקל, והחברה נהנתה משיפור הרווחים הגולמי והתפעולי ושיעורם מהמכירות, בין היתר בזכות צעדי חיסכון שנקטה בשל משבר הקורונה, שכללו הוצאת עובדים לחל"ת, הורדת שכר למנהלים, ביטול בונוסים וצמצום בהוצאות תפעול החנויות.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של דלתא ישראל מותגים לתשעת החודשים הראשונים של 2020 קפץ ביותר מפי שלושה והגיע ל-48 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2019. בסיכומה של 2019 נהנתה דלתא ישראל משיפור של 8% בהכנסותיה, שהגיעו ל-735 מיליון שקל, בזכות "שיפור בקולקציית המוצרים" ועלייה במכירות באינטרנט והרווח הנקי שלה קפץ ב-51% והגיע ל-46 מיליון שקל.