אין כמו בבית: בכירי אפריקה מגורים מתחדשים בדירות בת"א

יו"ר החברה, יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, ובנו רכשו 2 דירות בפרויקט DUO של אפריקה מגורים בעלות כוללת של כ-8.6 מיליון שקל • סגן יו"ר החברה, אריק שפיר, רכש דירה בפרויקט

הדמיית פרויקט מתחם סמל בתל אביב. בעיגול: יעקב (לוקסי) לוקסמבורג / צילום: תמר מצפי
הדמיית פרויקט מתחם סמל בתל אביב. בעיגול: יעקב (לוקסי) לוקסמבורג / צילום: תמר מצפי

באחרונה אישר דירקטוריון חברת הנדל"ן אפריקה מגורים עסקאות למכירת דירות לבעל השליטה בה, היו"ר יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, ולבנו, בפרויקט DUO של החברה במתחם סמל דרום שבתל אביב. במסגרת זו סיכם לוקסי על רכישת דירת 2 חדרים תמורת כ-3.3 מיליון שקל ובנו סיכם על רכישת דירת 4 חדרים תמורת כ-5.3 מיליון שקל.

עוד סיכמה אפריקה מגורים על עסקה למכירת דירת 4 חדרים לביתו של אריק שפיר, סגן יו"ר החברה, תמורת כ-5.1 מיליון שקל. באפריקה מגורים הסבירו, כי "העסקאות בוצעו במסגרת מבצע מכירה מוקדמת (pre-sale), אשר קיימה החברה..., במסגרתו הוענקו, כמקובל במבצע מסוג זה, הנחות בשיעורים משתנים ממחיר מחירון המכירה", וכן ציינו, כי "מחירי העסקאות אינם חריגים בהשוואה למחירים המשתקפים מעסקאות דומות ביחס לדירות מסוגים דומים".

עוד עדכנה אפריקה מגורים, כי במסגרת מבצע המכירה המוקדמת, מכרה החברה 13 דירות נוספות, מתוך קרוב ל-130 דירות ששווקו במסגרת אותו מבצע, לידי בני משפחה של לוקסי ושל שפיר, "אשר אינם בדרגת 'קרוב' שלהם" (לפי הגדרות החוק) ועל-ידי שותפים עסקיים של חברת לפידות קפיטל, שהינה בעלת שליטה בחברה, בפעילויות שונות שלה".

מדובר בפרויקט המאופיין, לפי אפריקה מגורים, "כפרויקט מגורי יוקרה גבוהה (פרימיום)", הממוקם בצומת הרחובות אבן גבירול וארלוזורוב שבמכרז תל אביב. הפרויקט, שבו מחזיקה אפריקה מגורים עם שותפים, צפוי לכלול 2 מגדלי מגורים עם כמה מאות דירות וסיום הקמתו מתוכנן לשנת 2026.

בחודש הבא יתכנסו בעלי מניות אפריקה מגורים לאשר שידרוג של קרוב ל-30% בשכרו החודשי של מנכ"ל החברה, מיכאל קליין, מכ-74 ל-95 אלף שקל.

קליין, שנכנס לתפקידו בראשות אפריקה מגורים בחודש יוני האחרון, כיהן טרם לכך כמשנה למנכ"ל החברה משנת 2016, וכסמנכ"ל הנדסה בחברה משנת 2011. עלות העסקתו של קליין כמשנה למנכ"ל אפריקה ישראל בשנת 2019 עמדה על 1.7 מיליון שקל.