קמעונאות | בלעדי

למה נעלמו מוצרי החלב של טרה ממדפי רשת אושר עד

מבדיקת גלובס עולה כי במקררי חלב ברשת נרשמו חוסרים במוצרים שונים של המחלבה, ביניהם חלב, גבינה לבנה, גבינה צהובה ועוד • הסיבה לחוסרים ככל הנראה נובעת מסכסוך עסקי בין הצדדים

לקוחות שנכנסו בימים האחרונים לרשת אושר עד וביקש לרכוש מוצרים של מחלבת טרה שבבעלות החברה המרכזית, הלוא היא קבוצת קוקה-קולה ישראל, ככל הנראה התקשו למצוא את מבוקשם. מבדיקת גלובס עולה כי במקררי חלב ברשת נרשמו חוסרים במוצרים שונים של המחלבה, ביניהם חלב, גבינה לבנה, גבינה צהובה ועוד. הסיבה לחוסרים ככל הנראה נובעת מסכסוך עסקי בין הצדדים. גורמים בשוק המזון מייחסים את הסכסוך למחלוקת על גובה ההנחות שדרשה הרשת.

אין זו הפעם הראשונה שמוצרים של טרה נעלמים ממדפים של רשת ארצית גדולה. לפני כשנה וחצי נחשף בגלובס סכסוך עסקי בין טרה לבין רשת יוחננוף. גם אז הסחורה של המחלבה נעלמה ממדפי הרשת. בזמנו גורמים מקורבים לסכסוך טענו כי נוצר קרע בין הצדדים בשל תנאים מסחריים.

טרה, המחלבה השלישית בגודלה בישראל, סיכמה את השנה החולפת עם צמיחה שדומה לצמיחה של שוק החלב בכ-11%, ומכירותיה הסתכמו בלמעלה ממיליארד שקל. בשנים האחרונות בוחנים בטרה יציאה ממכירה של מוצרים שאינם רווחיים עבורה. המגמה הזו החלה עם הפסקה כמעט מוחלטת של ייצור חמאה שמחירה נמצא בפיקוח ממשלתי ב-2018, אליו חזרה מאוחר יותר. המגמה הזו נמשכת גם עתה, עם הפסקת שיווק המוצר אשל לרשתות הקמעונאות, כשגם כאן מדובר במוצר שהמחיר שלו נמצא תחת פיקוח.

באושר עד לא הכחישו את היעדר המוצרים אך סירבו להגיב לפניית גלובס בנושא, ואילו בטרה מסרו: "ככלל, איננו מתייחסים לנושאים מסחריים".