מאסיבית מקדמת הנפקה בת"א, עם הערת 'עסק חי' ופגיעה משמעותית מהקורונה

כפי שנחשף בגלובס, חברת מדפסות התלת-ממד מבקשת לגייס כ-50 מיליון דולר (כ-160-170 מיליון שקל), לפי שווי של עד 150-200 מיליון דולר

הדפסות תלת־ממד של מאסיבית / צילום: אתר החברה
הדפסות תלת־ממד של מאסיבית / צילום: אתר החברה

חברת טכנולוגיה נוספת עושה דרכה לבורסה בתל אביב באמצעות הנפקת הון ראשונית (IPO) - והפעם מדובר בחברת מדפסות התלת-ממד מאסיבית (Massivit 3D), כפי שנחשף לראשונה בגלובס.

כעת פרסמה מאסיבית טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה, לקראת גיוס בהיקף המוערך בכ-50 מיליון דולר (כ-160-170 מיליון שקל), לפי שווי חברה שינוע בטווחים של כ-150-200 מיליון דולר (כ-500-650 מיליון שקל) "לפני הכסף". את הנפקת מאסיבית מובילה חברת החיתום של פועלים אי.בי.אי.

טיוטת התשקיף חושפת כי כמו לא מעט חברות אחרות המתדפקות באחרונה על שערי הבורסה, מאסיבית עושה דרכה לזירת המסחר המקומית עם הערת "עסק חי" המלווה את דוחותיה, ועם פגיעה משמעותית בפעילותה ממשבר הקורונה, כך שהיא עשויה להיתקל בקשיים תזרימיים.

מאסיבית טכנולוגיות הדפסה בתלת-ממד עוסקת, לפי הגדרתה, "בפיתוח, ייצור ומכירות מדפסות המיועדות להדפסת גופים תלת-ממדיים גדולים, ובמחקר, פיתוח ומכירה של חומרי הדפסה ייעודיים המיועדים לשימוש במדפסות החברה".

מאסיבית מסבירה, כי המודל העסקי שלה "בנוי על מכירת מכונות דפוס תלת-ממד וחומרים מתכלים לייצור החלקים", וכי מוצריה נותנים מענה לחסמים הקיימים בתחום.

צלילה של 60% בהכנסות במחצית

כאמור, טיוטת התשקיף שפרסמה כעת החברה חושפת את הפגיעה הניכרת שספגה ממשבר הקורונה, בדמות צלילה של יותר מ-60% בהכנסות המחצית הראשונה של 2020, לפחות מ-2 מיליון דולר, לעומת כ-5 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2019. למרות זאת, בזכות קיצוץ בהוצאותיה - לאחר שמאז מרץ יצאו כמה עשרות מעובדי החברה לחל"ת וחלק התפטרו, ובנוסף חל "עיכוב בתוכניות הפיתוח" - היא הצליחה לצמצם כמעט ב-30% את הפסדיה לתקופה זו, שהסתכמו בכ-3 מיליון דולר.

את 2019 כולה סיכמה מאסיבית עם הכנסות של כ-11 מיליון דולר - שהיוו שחיקה של יותר מ-20% ביחס להכנסות, שהתקרבו ל-14 מיליון דולר בשנת 2018, ועם יציבות בהפסדיה, שהסתכמו בכ-7 מיליון דולר בכל אחת משנתיים אלה.

כפי שהחברה מסבירה, בעקבות הקורונה נרשם "קיטון משמעותי במספר המכירות וההתקנות של מדפסות החברה, ירידה בפעילות שירות הלקוחות (בין היתר במעבר לשירות מרחוק במקום בהגעה למתקני הלקוח) וקיטון בפעילות לקוחות בתחום הפרסום, אשר הביא לירידה בכל הנוגע לפעילות הנדרשת מהחברה". להתמודדות עם עניין זה נוקטת הנהלת מאסיבית תוכנית התייעלות מקיפה, פועלת לשיפור תנאי המימון והגדלת קווי אשראי וכן פועלת לגיוס הון.

מוותיקי הדפסות התלת-ממד בישראל

מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, יחד עם שותפיו משה אוזן ואיגור יעקובוב. מנכ"ל מאסיבית הוא ארז צימרמן והיו"ר הוא עמוס מיכלסון. מילר הוא מוותיקי ענף הדפסות התלת-ממד בישראל, והוא נמנה בין היתר עם מייסדי חברת עידנית, שהפכה לפעילות מרכזית של חברת סאיטקס ויז'ן לאחר שנרכשה על-ידיה, והיה בין מייסדי חברת אובג'ט, שמוזגה עם המתחרה הגדולה שלה, סטרטסיס.

במאסיבית השקיעו עד היום צבי נטע, בעלי קבוצת מכשירי תנועה - יבואנית מכוניות סוזוקי; צורי דבוש, בעל השיטה ויו"ר חברת קליל - יצרנית מוצרי האלומיניום לענף הבנייה; וכן המתחרה סטרטסיס. לדירקטוריון שלה הצטרף באחרונה דדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא בכיר בחברת אינטל העולמית.