כלכלת בחירות? נתניהו מאשים את כחול לבן ואת מנדלבליט באי העברת התוכנית הכלכלית שלו

נתניהו דחה את דרישת גנץ לפרסום פרוטוקולים מישיבות הממשלה, ואמר כי מוזר שלא שומעים טענות על אינספור ההדלפות - אלא רק מהשבוע שעבר • הוא הבהיר כי היציאה למתווה דרכון ירוק תתקיים בשלבים, כי יש עדיין תחלואה גבוהה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את מפלגת כחול לבן, את היועץ המשפטי לממשלה ו"פקידים" שלדבריו מונעים את העברתה של תוכנית הסיוע הכלכלית שהביא לאישור הממשלה.

במסיבת עיתונאים בעת מפגש עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס אמר נתניהו כי "אומרים לפתוח עכשיו בגלל הכלכלה, אז אני מביא תוכנית כלכלית. אני לא יכול להבין איך כחול לבן, פקידים ויועץ משפטי ימנעו עזרה כספית. כמו שלא יכולים למנוע את העסקה שהבאתי עימה את החיסונים - ככה יהיה בעזרה לעסקים".

נתניהו דחה את דרישת גנץ לפרסום פרוטוקולים מישיבות הממשלה ואמר כי מוזר שלא שומעים טענות על אינספור ההדלפות אלא רק מהשבוע שעבר. הוא הוסיף כי הטענה שהשמיע גנץ על ההדלפה מימי מבצע צוק איתן, הובהרה על ידי הכתב דאז אודי סגל שאמר כי לא נתניהו הדליף.

הוא הבהיר כי היציאה למתווה דרכון ירוק תתקיים בשלבים, כי יש עדיין תחלואה גבוהה. הבעיה הקשה זה 570 אלף אזרחים בקבוצות הגיל שאצלן ממוקדת התחלואה הקשה. "אם נצא מהר מדי נקבל סגר רביעי שוב ונקבל תחלואה גוברת".

בסוגיית הבחירות אמר שוב כי איתמר בן גביר לא יהיה בממשלה, אבל כן חלק מהקואליציה במסגרת ההסכם שחתם עם הציונות הדתית. נתניהו שב על האמירה כי כך היה גם יו"ר עוצמה יהודית בעבר מיכאל בן ארי, אלא שבן ארי לא היה חלק מהקואליציה אלא באופוזיציה. נתניהו טען כי זו צביעות שיש מי שמעדיף לדון בבן גביר אבל מוכן לקבל את מס' 7 בעבודה שקוראת לחיילי צהל פושעי מלחמה.

לנשיא קפריסין אמר כי קשרי הידידות העמוקים בין המדינות מביאים לשגשוג, שלום, והזדמנויות. וכי שתי המדינות משתפות בעולם באנרגיה וגם בתיירות. הוא ציין את השותפות בתחום הגז הטבעי, וצינור הגז המתוכנן במזרח הים התיכון.

נשיא קפריסין הצהיר על הסיכום למתווה ביקורים הדיים של אזרחים מחוסנים משתי המדינות. "זה אינטרס משותף לאפשר מעבר חופשי למחוסנים" אמר.

"אזרחים ישראלים שכבר התחסנו, לא יצטרכו לעשות בדיקות כדי לבקר בקפריסין, ולא יצטרכו לשהות בבידוד עם הגעתם".

קודם לכן נפגש שר האנרגיה יובל שטייניץ עם עמיתתו מקפרסין, נטאשה פילידיס. השניים דנו בקידום שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי האנרגיה, לרבות הפרויקטים המשותפים לישראל וקפריסין: חיבורי רשתות החשמל באמצעות כבל החשמל "יורו-אסיה", ייצוא של גז ישראלי וקפריסאי לשוק האירופי באמצעות צינור הגז האסטרטגי "איסטמד", והשותפות בפורום הגז של מזרח הים התיכון. בנוסף, דנו השרים גם במחלוקת המתמשכת לגבי מאגרי הגז אפרודיטה וישי.