אלקטרה צריכה בדרך לעסקה לרכישת יינות ביתן

זאת לאחר שהמגעים שניהל בעל השליטה ברשת המזון, נחום ביתן, עם הפניקס ואייפקס לא הבשילו • קבוצת יינות ביתן-מגה מונה 148 סניפים

נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף

אחרי שהפניקס הלכה צעד לאחור בעסקה לרכישת קבוצת המזון יינות ביתן והפחיתה את השווי שהיא מוכנה לשלם עבור רשת המזון שבבעלות נחום ביתן, ואחרי מגעים עם קרן אייפקס שבניהול זהבית כהן אותם חשפנו בסוף השבוע האחרון, הערב (ב') מתברר כי נחום ביתן נוטה להעדיף שותפה אחרת. לגלובס נודע כי החברה שהתעניינה בעבר ברכישת השליטה - אלקטרה צריכה - חוזרת לשולחן לעסקה לרכישת נתח מקבוצת יינות ביתן.

אלקטרה צריכה מאשרת את חשיפת גלובס כי היא מנהלת מגעים לרכישת יינות ביתן.

זהו אינו הניסיון הראשון של יינות ביתן למצוא רוכש לרשת המזון לאחר שזו נקלעה לקשיים. ביתן ניהל בשנה וחצי האחרונה מגעים גם עם גופים נוספים, בהם קבוצת הפניקס, קרן קדמה, קרן כלירמרק, קרן אייפקס ואלקטרה צריכה בעצמה.

נזכיר כי אלקטרה צריכה, מקבוצת אלקו, דיווחה בחודשים האחרונים על משא-ומתן להבאת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן לישראל, מתוך כוונה לפתוח בשוק הישראלי מאות חנויות יחד עם קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל.

קבוצת יינות ביתן-מגה מונה 148 סניפים, ולה מחזור מכירות של קרוב ל-3.5 מיליארד שקל.

אלקטרה צריכה  הציבורית נסחרת לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, והכנסותיה ב-2019 הסתכמו בכ-2.75 מיליארד שקל, עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 171 מיליון שקל.