החיים אחרי העליון: השופט חנן מלצר הסכים להתמודד על תפקיד נשיא מועצת העיתונות

המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון, שצפוי לפרוש באפריל, הסכים לכהן בתפקיד בתנאי שכהונתו תחל רק אחרי יולי 2021 • פרופ' מוחמד ותד יתמודד על תפקיד סגן נשיא מועצת העיתונות

חנן מלצר/ צילום: שלומי יוסף
חנן מלצר/ צילום: שלומי יוסף

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הסכים כי שמו יועלה כמועמד לתפקיד נשיא מועצת העיתונות במקומה של הנשיאה הפורשת, השופטת (בדימוס) דליה דורנר.

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, שיגר היום (ב') מכתב לחברי מועצת העיתונות, שבו כתב כי הוא "מתכבד להעלות את שמם של המועמדים הבאים לתפקידים שבצידם: כבוד השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון - לכהונת נשיא מועצת העיתונות. פרופ' מוחמד ותד, ראש בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת - לכהונת סגן נשיא מועצת העיתונות".

במכתב צוין כי השופט מלצר פורש מכהונתו בבית המשפט העליון ב-11.4.21, וכי הוא נתן את הסכמתו העקרונית לכהן בתפקיד, בכפוף לכך ששמו יוצג לצורך בחירה ותחילת כהונה במועד סיום שלושת חודשי הכתיבה לשם השלמת כתיבת פסקי הדין שלו.

השופט מלצר מסר לגלובס באמצעות דוברות הרשות השופטת כי הפנייה הגיעה בכלל מהשופטת דורנר. בתגובה נכתב כי "אכן הייתה פנייה של השופטת בדימוס דורנר בנושא אל המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר. המשנה הבהיר כי לא יעמוד לבחירה לפני מועד פרישתו הצפוי ב-12.4.21. לאחר תאריך זה, אם ייבחר, לא ייכנס המשנה לתפקיד לפני שיחלפו שלושת חודשי הכתיבה שלאחר פרישתו".

פרופ' מוחמד ותד שימש בעברו כמתמחה של השופטת דורנר בבית המשפט העליון. את עבודת הדוקטורט כתב בנושא השפעות חוקתיות על המשפט הפלילי המהותי. ותד משמש כמרצה במכללה האקדמית בצפת ובמסגרות נוספות. כמו כן, וחד הוא עמית מחקר וחבר הוועד המנהל של המרכז הבינלאומי לבריאות, משפט ואתיקה באוניברסיטת חיפה.

בתחילת חודש ינואר 2021 הודיעה דליה דורנר על פרישה מתפקידה כנשיאת מועצת העיתונות. דורנר, שנבחרה לתפקיד בשנת 2006 וזאת כהונתה החמישית, אמורה הייתה לסיים את הכהונה הנוכחית באוקטובר הקרוב, אך כעת היא מתעתדת להקדים את פרישתה לפברואר. ברקע לפרישתה ביקורת שהושמעה על כך שפעלה לא בשקיפות להקמת מכון בעל מטרות דומות