כפי שנחשף בגלובס: כלל ביטוח רוכשת את דוידוף מפסגות ב-68.5 מיליון שקל

הסוכנות תוחזק תחת כלל החזקות ביטוח הציבורית, ולא תחת כלל ביטוח, וזאת בדומה לסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים תמורה • דוידוף היא מהסוכנויות הגדולות בשוק והיא הוקמה על ידי רוני דוידוף

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי

כפי שנחשף לראשונה בגלובס: בצל העסקה הגדולה למכירת בית ההשקעות פסגות לאלטשולר שחם גמל ופנסיה בתמורה לכ-910 מיליון שקל, בית ההשקעות שבבעלות קרן אייפקס מוכר את סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים דוידוף בתמורה ל-68.5 מיליון שקל.

מכלל ביטוח, שבניהולו של יורם נוה, נמסר הערב כי החברה "תרכוש מפסגות את מלוא מניותיה של סוכנות דוידוף", כאשר התמורה בעסקה היא "בתוספת יתרת המזומן והתאמות ביחס להון החוזר של החברה הנרכשת במועד ההשלמה". בכלל ביטוח, שמחזיקה כבר בבעלות על סוכנויות הביטוח תמורה ובטח-תורן, ציינו כי מימון העסקה "יהיה ממקורותיה העצמיים של כלל".

לדברי מנכ"ל כלל ביטוח "הרכישה היא נדבך במימוש האסטרטגיה העסקית שהתווינו לחברה לרכישת פעילויות סינרגטיות וחיזוק תחומי הליבה של כלל" תוך שציין כי "דוידוף נחשבת למנהלת הסדרים מהטובות בישראל, אני מברך את המנכ"ל רפי קוטון, העובדים והמנהלים ויש לי אמון מלא ביכולתם להשיא ערך לקבוצה".

הסוכנות תוחזק תחת כלל החזקות ביטוח הציבורית, ולא תחת כלל ביטוח, וזאת בדומה לסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים תמורה. נציין כי סוכנות ניהול הסדרים פנסיוניים הינה סוכנות ביטוח גדולה שמתמחה במתן שירות למעסיקים גדולים. דוידוף היא מהסוכנויות הגדולות בשוק והיא הוקמה על ידי רוני דוידוף. מי שניהל אותה לאורך השנים ועד אחרי שנרכשה בשתי מנות על ידי פסגות (וגם החזיק בה מניות) הוא איל גורן.

עוד הבהירו בכלל ביטוח כי "השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים, לרבות אישורם של צדדים שלישיים (ובכללם רשות התחרות והממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון), אשר אין וודאות כי יתקיימו".

בד בבד אייפקס ואלטשולר שחם מחפשות אחר רוכשים לפעילויות ניהול קרנות קרנות הנאמנות ופסגות ני" ע (דרכה מתנהלות פעילויות ניהול התיקים וחבר הבורסה). ככל הידוע ישנם רוכשים פוטנציאליים רבים שבוחנים את רכישת אחת מהפעילויות, או שתיהן. בין היתר הרוכשים הפוטנציאלים מוזכרים אי.בי.אי, סיגמא, כלל ביטוח ואולי אף הפניקס-אקסלנס, מיטב דש והראל פיננסים. לא מן הנמנע שיש עוד גופים שעסקה שכזו הוצעה להם ונבחנת על ידם.

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
 זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

אלטשולר שחם, נזכיר, אינה רוצה לרכוש את פעילויות החיסכון לטווח קצר והשירותים הפיננסיים של פסגות, אלא רק את פעילויות החיסכון לטווח ארוך (פנסיה חדשה ופנסיה ותיקה, וגמל והשתלמות). על פי הערכות אלטשולר שחם תשלם כ-590 מיליון שקל לפעילויות שברצונה להחזיק בידיה, בעוד שפסגות ני" ע וחברת ניהול קרנות הנאמנות של בית ההשקעות מתומחרות בעסקה עם אייפקס לפי שווי של כ-320 מיליון שקל.

בתוך כך, ועד עובדי פסגות סיימו לבינתיים את השבתת בית ההשקעות, לצורך הידברות עם הנהלת פסגות. העובדים חוששים מעתידם, בטח אם כל הפעילויות ימכרו לגופים שכבר מחזיקים בצוות קיים.

לפסגות עוד סוכנויות ביטוח שימכרו בנפרד מהעסקה עם אלטשולר שחם, ובראשן פרופיט, שלגבי יש מגעים למכירה למנהלים והמייסדים שלה - אסף בנאי ושלומי אלברג.