טיסת ישראייר לא מורשית לנחות בקייב לאיסוף עולים חדשים

הסיבה: רשויות התעופה באוקראינה טוענות לחוסר שוויוניות במדיניות התעופתית של ישראל

מטוס של ישראייר / צילום: תמר מצפי
מטוס של ישראייר / צילום: תמר מצפי

שוויוניות והדדיות בתעופה? בשעה שמנכל משרד התחבורה עופר מלכה טוען כי המדיניות התעופתית בישראל משקפת שוויוניות - ברשויות התעופה באוקראינה לא מרגישים את ההדדיות המדוברת: טיסת ישראייר שהייתה אמורה להמריא מתל אביב לצורך איסוף של כ-100 עולים חדשים מקייב, לא קיבלה אישור נחיתה בנמל התעופה המקומי. הטענה: חוסר הדדיות מצד הרשויות הישראליות.

בשעה זו 100 הנוסעים שקיבלו אישור חריג להמריא לישראל יושבים בשדה התעופה וממתינים לעלות למדינתם החדשה. לנוסעים הללו אין לאן לחזור משדה התעופה, והמבוכה גדולה.

אתמול (ד') אמר מלכה בדיון בוועדת הכלכלה כי משרדו לא מאפשר לטיסות שמגיעות עם מטען להוציא מישראל נוסעים, לאור בעיית של שוויוניות. ״לא ניתן לאפשר לחלק מהחברות להגיע עם קופסאות ולצאת עם נוסעים, ולאחרות לא״, אמר מלכה, וזאת בהמשך לטענת הרשויות האמריקאיות שהתלוננו לפני מספר שבועות לממשלת ישראל על הפרת הסכמי התעופה, כשחברות תעופה אמריקאיות לא הורשו להפעיל טיסות ״חילוץ״.

כעת החברות האמריקאיות שובצו בקווים לניו יורק וממנה, וגם לופטהנזה שולבה בטיסות החילוץ לפרנקפורט, אולם ברשויות התעופה בקייב זועמים על כך שחברות התעופה המקומיות לא משובצות בלו״ז. מלכה גם ציין בדיון אמש כי יופעלו טיסות ״חילוץ״ לקייב ולפריז, בנוסף לאלה שמופעלות לניו יורק ולפרנקפורט.

תגובת משרד התחבורה טרם התקבלה.