השב"כ והמשטרה עצרו אזרח ישראלי שחשוד שריגל עבור החמאס

האזרח, בן 43, הוא ממשפחה חצויה, אב בדואי ואם מרצועת עזה, ובשל כך היה בעל אישורי מעבר לביקורי משפחות • הוא נעצר לפני שלושה שבועות והודה כי גויס לשירות חמאס במהלך קיץ 2019 וקיבל מהארגון הנחיות לאיסוף מידע צבאי ומודיעיני בישראל, לרבות מיקומי כיפת ברזל

מוחמד אבו עדרה, המואשם בריגול עבור החמאס / צילום: תקשורת שב"כ
מוחמד אבו עדרה, המואשם בריגול עבור החמאס / צילום: תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו אזרח ישראלי שמואשם כי פעל כסוכן של חמאס בתוך ישראל ובין השאר אסף והעביר מידע על מיקומן של סוללות כיפת ברזל ברחי הארץ.

הסוכן, מוחמד אבו עדרה, בן 43 הוא ממשפחה חצויה, אב בדואי ואם מרצועת עזה, ובשל כך היה בעל אישורי מעבר לביקורי משפחות. חמאס ניצל זאת וגייס אותו באחד מביקוריו בעזה.

הוא נעצר לפני שלושה שבועות והודה כי גויס לשירות חמאס במהלך קיץ 2019 וקיבל מהארגון הנחיות לאיסוף מידע צבאי ומודיעיני בישראל, לרבות מיקומי כיפת ברזל, סוללות הטילים המגינות מפני התקפות הטילים מהרצועה.

בהודעת השב"כ נאמר כי חקירתו של אבו עדרה שופכת אור על שיטת והיקף פעילותה של התשתית הצבאית של חמאס. עוד נאמר כי סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים שבוצעו במהלך שנת 2020 אל מול אזרחים נוספים מ"משפחות חצויות" אשר פעלו עבור ארגון חמאס ברצועת עזה.

לפי גורם בשב"כ, "זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין+אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול אזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל בכדי לערער את היציבות באזור - על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

היום (ו׳) הוגש על-ידי פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד אבו עדרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות ובהן: חברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב ועוד.

תגובת השב"כ: "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה ניצול של האזרחות הישראלית לטובת סיוע לפעילות טרור וימשיך לפעול במטרה לסכל כל פעילות טרור מצד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה ולמצות את הדין עם אלו המסייעים לטרור". 

*** חזקת החפות: מוחמד אבו עדרה טרם הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.