גם אחרי החיסון לקורונה: שעתה היפה של זום עדיין לא הגיעה לקיצה

תחזיות חברת שיחות הווידאו לתקופה שאחר המגפה אמורות להרגיע את המשקיעים שחוששים

מנכ"ל זום, אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP
מנכ"ל זום, אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP

הנורמלי החדש לגבי חברת זום לשיחות ווידאו עוד לא קרה, אבל קדימון שהחברה נתנה בתוצאות האחרונות שהציגה מראה כי העתיד עשוי להיות לא רע בכלל.

דאגות לגבי עתיד העסקים של זום לאחר שתסתיים מגפת הקורונה היו תלויים כעננה מעל החברה לאחרונה. מחיר המניה של  זום  ירד בכ־18% מאז פורסמו לראשונה חדשות על פריצת דרך בתחום החיסונים לקורונה בתחילת נובמבר - בניגוד חד למדד BVP Nasdaq Emerging Cloud Index שעלה באותו שיעור בתקופה זו. חלק מזה הוא תיקון טבעי; מחיר המניה של זום זינק ב־635% מתחילת השנה ועד נובמבר. אבל הסיכוי שהחיים הנורמליים יחזרו למסלולם בחודשים הקרובים הוא עדיין גורם בעל השפעה לא ברורה על החברה, שהפכה מסטארט-אפ בעמק הסיליקון לשם מוכר בכל העולם בפרק זמן של כמה שבועות.

התוצאות הפיסקליות לגבי הרבעון הרביעי, שזום הציגה ביום שני אחר-הצהריים, אמורים להשקיט חלק מהחששות. הכנסות החברה גדלו ביותר מפי ארבעה והגיעו ל־882.5 מיליון דולר. זה הופך את הרבעון לרבעון השלישי ברציפות בו הצמיחה עולה על 300% בחישוב על בסיס שנתי. זה גם הרבעון האחרון בו העסקים של זום יכולים להיות מושווים לתקופה שלפני המגפה.

אולם החברה גם חזתה צמיחה של 175% ברבעון שנגמר באפריל, הרבה מעל תחזיות וול סטריט. זום מכוונת לצמיחה של 42% או 43% לשנה הפיסקלית שתיגמר בינואר 2022 - הרבה מעל 35% שחזו לה אנליסטים. מחיר המניה של זום זינק ב־9% לאור הדיווח.

בהתחשב בכך שלא ידוע מספר המשתמשים שנרשמו לתוכנה רק כדי לחמוק ממגבלת 45 הדקות בחינם המובנית למשתמשים לא רשומים, היה חשש מסוים לגבי יציבות בסיס ההכנסות של זום אחרי המגפה. אבל העסקים של זום מצליחים גם בתחום התוכנה לעסקים וחברות; מספר הלקוחות המשלמים יותר מ־100 אלף דולר בשנה זינק ב־156% משנה לשנה ברבעון שנגמר בינואר - האצה לעומת התקופה הקודמת. ישנם לקוחות שסביר מאוד שיישארו, ואולי ירכשו מוצרים כמו Zoom Phone ו־Zoom Rooms שיעזרו לחברה לגוון את המוצרים שלה מתחום הליבה, שיחות וועידה בווידאו.

זום אולי תיאלץ להתמודד עם קשיים מסוימים מרגע שהחיים יחזרו לנורמליות באופן מלא, והמניה יקרה פי 35 מהרווח העתידי הצפוי אפילו כשכוללים את החולשה הנוכחית. אבל עולם שיש בו פחות שעות חינם של זום עדיין עשוי להיות עולם טוב לחברה, כל עוד הלקוחות המוסדיים שלה ימשיכו לשלם.