משרד התקשורת פועל לחזק את הפיקוח על הכיסוי הסלולרי

בעקבות תלונות על היעדר כיסוי באזורים מסוימים, משרד התקשורת דורש מהחברות הסלולריות לפרט כל שנה את הכיסוי הסלולרי שהחברות מספקות, כדי לוודא שהן עומדות בתנאי הרישיון

אנטנה סלולרית / צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת החליט להעמיק את הפיקוח על החברות הסלולריות בכל הקשור לדרישות הכיסוי הסלולרי שלהן. המשרד קובע נוהל דקדקני ומפורט לפיו יידרשו החברות לדווח מעתה והלאה על רמת הכיסוי שלהן בכל הארץ. המידע אמור להישאר במשרד לצורכי פיקוח, כלומר הוא לא יונגש לציבור.

בכוונת משרד התקשורת להגביר את הפיקוח על הכיסוי הסלולרי של כל בעלי רישיון הסלולר, על מנת לוודא עמידה בתנאי הרישיון, לרבות אחוזי כיסוי של שטח, אחוז כיסוי אוכלוסייה, כבישים ומסילות ברזל לפי הדורות השונים (הכוונה לדורות הסלולריים), באופן שוטף, וזאת בעקבות תלונות או לצורך בחינת עמידה בדרישות הרישיון.

המשרד דורש שבכל תחילת שנה יעבירו המפעילים את המידע על אודות הכיסוי הסלולרי בהתאם למפרט הטכני שהוא קבע. כך למשל הוא דורש לדעת מה היקף הכיסוי בהתאם לגובה בניינים ולפי התדרים שבהן משתמשות החברות. עוד הוא דורש להדגיש את פירוט האתר, כלומר האם מדובר באתר סלולרי שמספק כיסוי בשטח פתוח או אורבני, האם מדובר באתר מיקרו או מקרו וכו'. לאחר השימוע שייערך בנושא המשרד צפוי לתקן את רישיונות החברות בהתאם.

חשוב לציין שהחברות הסלולריות נתקלות בבעיות קשות של היעדר כיסוי לא מבחירה, אלא משום שקיים קושי אדיר להקמת אתרים סלולריים בישראל בין בשל התנגדות של ראשי רשויות והן בשל פגיעה מכוונת באתרי סלולר.

לאחרונה פורסם בגלובס על כך שמשרד התקשורת פועל להכנת תוכנית מתאר ארצית חדשה שתסדיר את נושא הרישוי להקמת אתרי סלולר היות שבמצב הקיים קשה מאד לדרוש מהחברות הסלולריות לעמוד בתנאי הכיסוי הסלולרי, ובמיוחד כאשר הדור החמישי יחייב הקמה של אתרי סלולר רבים נוספים אם רוצים שהוא יספק את כל היכולות הגלומות בו.