ח"כ אוסמה סעדי נתבע על העסקה פוגענית והפרת זכויות עובד

את התביעה, על סך 430 אלף שקל, הגיש סעיד עליאן שעבד במשך שנים ארוכות במשרד עורכי הדין של ח"כ סעדי • לפי הנטען, עליאן פוטר ללא הליך שימוע כדין לאחר שדרש מסעדי חוב של 90 אלף שקל

ח"כ אוסמה סעדי / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
ח"כ אוסמה סעדי / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוגשה תביעה בסך למעלה מ-430 אלף שקל נגד חבר הכנסת אוסמה סעדי ובתו עו"ד לארא סעדי. את התביעה הגיש סעיד עליאן שעבד במשך שנים ארוכות במשרד עורכי הדין של ח"כ סעדי.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי פז, נטען כי העסקתו של עליאן הייתה פוגענית, וזכויותיו הופרו במשך שנים.

עו"ד פז כותב בתביעה כי "תקופת העסקתו של התובע החלה מיום מאפריל 2004 ועד ליום שבו פוטר ביום 31 ליולי 2020, במהלך חג הרמדאן ללא הליך שימוע כדין, קרי במשך כ-16 שנות העסקה ברציפות".

יצוין כי סעדי מכהן החל מאפריל 2019 ברציפות כחבר כנסת, כך שהמשך עיסוקו בניהול משרד עורכי הדין, על-פי הנטען בתביעה, מעלה שאלות אתיות.

על-פי הנטען, התובע מילא את עבודתו במקצועיות, במיומנות ובנאמנות, לשביעות-רצונם של הנתבעים. עם זאת, על-פי התביעה, המפנה ביחסו של המעסיק, אוסמה סעדי, כלפי התובע החל בכך שבחודש יולי 2019 עליאן נפגש עם סעדי על-מנת לקבל 90 אלף שקל המגיעים לו.

עו''ד אורי ישראל פז / צילום: אלעד חפץ
 עו''ד אורי ישראל פז / צילום: אלעד חפץ

"כשיום למחרת עליאן התקשר לאוסמה סעדי, האחרון 'סינן' אותו ולא ענה לטלפונים... כל הזמן הזה התובע לא איבד תקווה, וכמי שסמך על המילה של אוסמה סעדי, התובע המשיך וניסה ליצור איתו קשר טלפוני ובהודעות וואטסאפ. לאחר שכשלו ניסיונות סעדי לסנן את התובע, הוא היה עונה לשיחה אחת מבין עשרות רבות, מפזר שלל הבטחות שווא להרגעת התובע ולא מקיים את הבטחותיו לתשלום חובותיו כלפי התובע".

במהלך חג הרמדאן פוטר עליאן, בכך שסעדי הטיח בו "חלאס", ללא הליך שימוע כדין - כך על-פי הנטען בכתב התביעה.

למרות שהתובע ביקש מאוסמה ולארא סעדי "לערוך לו גמר חשבון ולשלם לו זכויות סוציאליות המגיעות לו לפי כל דין על תקופת העסקתו, כמו: הפרשות פנסיוניות, פיצויי פיטורים, פדיון ימי חופשה, תשלום הבראה וכיוצא באלה - הנתבעים השיבו פניו ריקם".

לאור זאת תובע עליאן קבלת תשלום פיצויי פיטורים והלנת פיצויי פיטורים, פיצוי בגין אי-הפקדה לקרן פנסיה, פיצוי בגין אי-תשלום דמי הבראה, פיצוי בגין אי-קבלת הודעה על תנאי העסקה, פיצוי בגין פיטורים ללא עילה וללא כל הליך שימוע.

על-פי הנטען, עורכי הדין סעדי גרמו לעליאן נזקים בלתי הפיכים בהתנהלותם. "התובע נאלץ לשקוע בחובות עקב הלוואות שלקח להישרדותו על סמך הכסף העתידי שמגיע לו מאוסמה סעדי, אך האחרון הפר את הבטחותיו לתשלום חובותיו לעובד ותיק של משרדו ו'זרק אותו לכלבים' על לא עוול בכפו".

מלבד זאת, עליאן תובע פיצוי בגין פדיון ימי חופשה, פיצוי בגין עוגמת-נפש ועוד.

מטעמו של ח"כ אוסמה סעדי לא נמסרה תגובה.

(סע"ש 4466-03-21)