כמעט כפול מהמנכ"ל בישראל: מנכ"ל לאומי ניו יורק אבנר מנדלסון הוא שיאן השכר בבנק

עלות שכרו של מנדלסון אשתקד - 5.8 מיליון שקל • מנכ"ל לאומי חנן פרידמן והיו"ר סאמר חאג' יחיא הסתפקו ב-3.3 מיליון שקל כל אחד

אבנר מנדלסון, מנכ"ל לאומי ניו יורק / צילום: איל יצהר, גלובס
אבנר מנדלסון, מנכ"ל לאומי ניו יורק / צילום: איל יצהר, גלובס

כמדי שנה מאז נכנס חוק שכר הבכירים בגופים פיננסיים לתוקף (רף שכר של 3.5 מיליון שקל להכרה לצורכי מס), גם ב-2020 שיאני השכר בבנקים בישראל הם מנהלים מחו"ל, שאינם כפופים לחוק.

הדוחות הכספיים של בנק לאומי שפורסמו היום (ג') חושפים כי מי שתפס את הבכורה ברשימת שיאני השכר של הבנק שנה שלישית ברציפות הוא אבנר מנדלסון, מנכ"ל בנק לאומי ארה"ב, שקיבל אשתקד 5.8 מיליון שקל.

התגמולים ששולמו למנדלסון, וכוללים משכורת בעלות של כ-2.5 מיליון שקל ומענקים בהיקף דומה, מהווים עבורו ירידה, אחרי שכאמור, גם בשנתיים הקודמות (2018-2019) הוא היה שיאן השכר של הבנק - אז עם תגמולים של 7.1 ו-8.2 מיליון שקל בהתאמה.

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, ויו"ר הבנק, סאמר חאג' יחיא, הסתפקו אשתקד ב-3.3 מיליון שקל כל אחד, וסכומים קצת יותר גבוהים (כ-3.5 מיליון שקל) קיבלו דייב פולסון וראג'ה דאקורי, שניים מעובדיו של מנדלסון בלאומי ארה"ב.

עוד בלאומי, אליאב בן דוד, מנכ"ל חברת החיתום של לאומי פרנטרס, נהנה כמו יתר עמיתיו בענף מתקופת הפעילות האינטנסיבית בגזרת הנפקות ההון הראשוניות (IPO) בבורסה המקומית, ועלות העסקתו השנתית, שהגיעה לכ-3 מיליון שקל, כללה מענק נאה של כ-2 מיליון שקל. עלות העסקת אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס, הייתה דומה.

רשימת שיאני השכר של לאומי כוללת אישה אחת - שרון גור, המכהנת כמבקרת פנימית וראש חטיבת הביקורת, שעלות העסקתה הסתכמה בפחות מ-2 מיליון שקל.

בבנק המתחרה מזרחי טפחות את ראשות טבלת שיאני השכר תפס המנכ"ל לשעבר, אלדד פרשר, שסיים את תפקידו בחודש ספטמבר האחרון וקיבל בשנתו האחרונה בבנק כ-4 מיליון שקל.

זאת בעוד עלות העסקת מחליפו, משה לארי, הסתכמה אשתקד בכ-3 מיליון שקל; ועלות העסקת יו"ר הבנק, משה וידמן, הגיעה ל-3.6 מיליון שקל.