“אחת הבעיות היא שאנשים לא מסתפקים במתנה שהם מקבלים, אלא מסתכלים ימינה ושמאלה מה כל אחד קיבל"

פרויקט הריסה ובנייה ברחוב ירמיהו 39 בתל אביב הצליח לצאת לדרך למרות שבקומת הקרקע של הבניין יש חנויות • "הבניין כבר קיבל פעם אזהרה שהוא מסוכן, אז הבנו שצריך להתארגן"

סיפור הפרויקט:

ישראל בהרב, מבעלי הדירות בפרויקט, מספר שהבניין כבר הוכרז לפני כ־20 שנה כבניין מסוכן. "הבניין קיבל אזהרה, וכל אחד מהבעלים שם כסף כדי לעשות שיפוץ לבניין. זו הייתה חוויה שקידמה אותנו להתארגן.

"אחת הבעיות הייתה שאנשים לא מסתפקים במתנה שהם מקבלים, אלא מסתכלים ימינה ושמאלה מה כל אחד קיבל. בבניין כל דירה היא בגודל אחר, וזה היה בעייתי. בבניין הישן חלק מהדירות היו בעורף וחלק בחזית, ועכשיו כולם יהיו בחזית. כולם עלו לפחות קומה אחת בגובה. הבעיה הקשה ביותר הייתה בדירה העליונה, שהבעלים שם ניכס לעצמו שטחים ציבוריים ורצה על זה פיצוי, אבל זה נפתר מחוץ לבית המשפט.

"בעניין החנויות עבד לטובתנו שאף אחד מבעלי החנויות לא היה בעל העסק. אז היה להם אינטרס להתפנות - תהיה להם חנות יותר טובה.

"שיתוף הפעולה עם היזם הוא חלק מההצלחה. הוא היה דומיננטי לא פחות מהנציגות בפתרון הבעיות מול הדיירים. לבד לא היינו מצליחים".

התמורה ליזם:

היזם מקבל 8 דירות בקומות הרגילות, ועוד דירת גן דופלקס ושתי דירות גג. הדירות בגדלים משתנים, החל מ-40 מ"ר ועד 162 מ"ר דירת גן פלוס 60 מ"ר גינה.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה, בשטח זהה לשטח הדירה הקיימת, עם מרפסת, חניה, בקומה אחת מעל הקומה הנוכחית. היזם יישא בשכר דירה מרגע הריסת הבניין ועד אכלוסו כולל הובלה הלוך ושוב.

לו"ז:

תהליך ההחתמות הסתיים בתחילת 2019. בסוף 2020 הוגשה הבקשה הסופית להיתר. צפי להיתר: בקיץ הקרוב.

מצב קיים: 12 דירות וארבע חנויות בשלוש וחצי קומות.
מצב חדש: 23 דירות וארבע חנויות בשש וחצי קומות.
היזם: דורות ייזום בע"מ.
המבצע: משה שבח בע"מ.
האדריכל: זית לב אדריכלים.
עוה"ד המלווה את הפרויקט: משרד רז-כהן, פרשקר ושות'.