זה סדר העדים בתיק 1000: הדס קליין בראש, ארנון מילצ'ן בסוף

קליין ויתר העדים צפויים להעיד על אספקת הסיגרים והשמפניות במאות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו • לאור סדר העדים נראה כי הפרקליטות איננה חוששת כי מופעל לחץ על עד התביעה ארנון מילצ'ן

ארנון מילצ'ן / צילום: רויטרס
ארנון מילצ'ן / צילום: רויטרס

הפרקליטות הודיעה לסנגורים בתיק האלפים כי לאחר סיום שמיעת עדויותיהם של קבוצת העדים הראשונה בפרשת 4000, בכוונתה לעבור לשמיעת עדויות קבוצת עדים מפרשת 1000. קבוצת העדים הראשונה בפרשת 1000 תיפתח בעדותה של מזכירתו של ארנון מילצ'ן, הדס קליין. קליין ויתר העדים צפויים להעיד על אספקת הסיגרים והשמפניות במאות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו ועל הרקע לאותה אספקה.

מילצ'ן עצמו, באופן מפתיע יש לומר, דווקא משובץ אחרון ברשימה. כזכור, בשבועות האחרונים נטען בכלי התקשורת כי הפרקליטות מבקשת להקדים את עדויות קליין ומילצ'ן בשל חשש כי סביבת נתניהו מנהלת קשר עם מילצ'ן, וקיים חשש כי מדובר בלחץ פסול שעלול להשפיע על עדותו במשפט. גם במסמכים רשמיים של היועמ"ש אביחי מנדלבליט והמשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, הבהירו השניים כי על עו"ד בעז בן-צור מוטלת החובה לנהוג בזהירות בקשריו עם עד התביעה ארנון מילצ'ן.

לאור סדר העדים ודחיקת מילצ'ן לסוף קבוצת העדים הראשונה חרף היותו עד מרכזי, נראה כי הפרקליטות איננה חוששת באמת כי מופעל לחץ על עד התביעה ארנון מילצ'ן. יש לציין כי קליין דיווחה כי היא חוששת שגורמים שלישיים מנסים לחלץ ממנה גרסה בנוגע לעדותה הצפויה.

מהודעת הפרקליטות עולה כי עד המדינה שלמה פילבר ויועמ"שית משרד התקשורת לשעבר עו"ד דנה נויפלד, שהיו אמורים להעיד בתחילת קבוצת העדים השנייה בפרשת 4000, יעידו בסיום קבוצת העדים הראשונה בתיק עוד לפני שמיעת עדי התביעה בפרשת 1000.

שבועיים לאחר הבחירות, ב-5 באפריל, ייפתח הליך ההוכחות במשפט האלפים, במסגרתו יעלה ראשון לדוכן העדים מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה לחקירה ראשית, ולאחר מכן ייחקר בחקירה נגדית על-די סנגורי ראש הממשלה נתניהו ובני הזוג אלוביץ. לאחר מכן יעידו: אבירם אלעד, מיכל קליין, עמית אשל, אבי ברגר, עו"ד דרור שטרום, פליקס כהן, ניר חפץ, ניר שוורץ, יניב פלג, מוטי אלמליח, קים לוי, דב גילהר, בועז סטמבלר, שי חייק, עו"ד רלי לשם, עו"ד טליה גרסטלר, יריב עמיעד, פולינה גלובזמן ועדן בר טל.

בתיק 1000 כאמור יעידו בסדר הבא: מזכירת מילצ'ן הדס קליין, נהגו של מילצ'ן יונתן חסון, אם הבית של פאקר שני קוסקס, העוזרת לשעבר של מילצ'ן אתי קנר, לימור ליקובסקי, מנהלת החשבונות של מילצ'ן שרה שוחט, בעל חנות המשקאות דוד בבלי, עמית ברזילי, נימר אבו מינה, רויטל אברהם, יעקב גרשוני, עינב סגל, דב פיינטוך, יוסף מועלם, שאול ורדי וארנון מילצ'ן.

*** גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את הטענות נגדו, לא הורשע בביצוע עבירה, ושמורה לו חזקת החפות.