אפקט הקורונה: פוקס תמכור בוולט מארזי מתנה במשלוח מהיר

מארזי המתנה שיימכרו תחת אפליקציית משלוחי האוכל יהיו של פוקס הום, שילב וללין, והם יסופקו בתוך חצי שעה • בשלב ראשון מדובר בפיילוט שיחל בת"א-יפו ויורחב בהמשך לערים נוספות

שליח של wolt / צילום: שלומי יוסף
שליח של wolt / צילום: שלומי יוסף

מהשפעות עידן הקורונה: קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל נכנסת למכירה בפלטפורמת משלוחי האוכל וולט.

פוקס תהיה קבוצת האופנה הראשונה שתשווק את מוצריה באמצעות וולט, והיא תעשה זאת באמצעות מכירה של מארזי מתנה של שלוש מהרשתות שהיא מפעילה - פוקס הום, שילב וללין.

השירות החדש יהיה זמין החל מ-15 במרץ בפורמט של פיילוט, בשלב הראשון בתל אביב-יפו ובהמשך, כך אומרים היום (ב') בפוקס, אזורי התפוצה צפויים להתרחב לערים נוספות.

נציין כי לא ניתן יהיה לרכוש באמצעות וולט את המגוון המלא של אותן רשתות, וגם לא מוצרים בודדים, כך שמדובר בפתרון שנותן מענה בעיקר למתנות, ופחות לרכישה עצמית.

במהלך זה וולט פותחת לראשונה קטגוריה של מתנות, ומאפשרת ללקוחות להזמין ולקבל משלוח של המוצרים תוך חצי שעה, וזאת בכפוף למינימום הזמנה של 50 שקל הקבוע בוולט.

בכך תצטרף קבוצת פוקס לשחקניות נוספות בתחום הקמעונאות שהחלו למכור את הסחורה שלהן גם באמצעות הפלטפורמה של וולט, ביניהן רשת הפארם Be, טבע קסטל ואחרות, וזאת לצד מעדניות, חנויות לממכר אלכוהול, ירקניות ועוד.

מאז ההגעה של וולט לישראל לפני כשנתיים וחצי, נשמעה ביקורת רבה על העמלות שהיא גובה מהעסקים בסדר גודל של כ-30% כולל מע״מ. בעבר אמר לגלובס מנכ"ל Be אורי וטרמן - בתשובה לשאלה האם המודל העסקי של וולט מתחבר לרווחיות של התחום - כי "הגענו איתם להסכמים אחרים. ברור שלא נעבוד באחוזים כמו שהם גובים מעסקי ההסעדה, כי אנחנו בסוף קמעונאים. אבל אני חושב שהמודל של וולט הוא מודל מצוין, כמו שהם מזמינים אוכל ממסעדה - הם יזמינו גם מוצרי פארם מחנות שלנו. אני לא בונה מודל שאני לא ארוויח ממנו. עם זאת, בתקופה רגילה בחיים לא הייתי מתחבר עם וולט. אלה חיבורים שנוצרים בתקופות כאלה, אבל אני מאמין שזה יישאר גם אחר-כך".

סביר להניח כי גם קבוצת פוקס הצליחה להגיע עם וולט להסכמים שונים מאשר אלה של מסעדה ממוצעת, וכי גם פוקס התאימה את תמהיל המארזים לגובה העמלה. הצעד הזה מתרחש לאחר שנה במהלכה רשתות האופנה נאלצו לפעול תחת הסגרים ומגבלות התנועה בשל התפרצות מגפת הקורונה.