מושל יוטה שוקל לחתום על הצעת חוק שתחסום פורנוגרפיה בסמארטפונים ובטאבלטים

עפ"י ההצעה, יצרניות סלולר שיעברו על החוק ישלמו קנסות שיועברו לקרן לשיקום קורבנות פשע במדינה

מושל מדינת יוטה, ספנסר קוקס / צילום: Associated Press, Jeffrey D. Allred
מושל מדינת יוטה, ספנסר קוקס / צילום: Associated Press, Jeffrey D. Allred

מושל מדינת יוטה, ספנסר קוקס, מהמפלגה הרפובליקאית אמר שישקול חתימה על הצעת חוק שתדרוש לחסום כניסה לאתרי פורנו והורדת אפליקציות מסוג זה בסמארטפונים הנמכרים במדינה.

על פי הצעת החוק, יצרניות הסלולריים ישלמו קנסות אם לא יצייתו לחוק, וגובה הקנסות יהיה בין 10 דולר ל־500 דולר למכשיר. חצי מהכסף שיגיע מהקנסות יוקדש לקרן לשיקום קורבנות פשע במדינה.

"ילד שרוצה למצוא את זה וינסה כנראה עדיין יצליח. אבל זה צעד בכיוון הנכון", אמרה חברת בית הנבחרים הרפובליקאית סוזן פולסיפר, התומכת בהצעת החוק בהודעה שהוציאה. מתנגדי ההצעה, לעומת זאת, טוענים כי היא מהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי והתערבות יתר מצד הממשלה בחופש הבחירה של האזרחים.

דובר מטעם המושל אמר אמש (ג') לסוכנות הידיעות AP, שהצעד יהיה אחד הצעדים שהוא ישקול לאחר שהצעת החוק תעבור, כך צופים, בגוף המחוקק במדינה החודש. קוקס יכול לחתום על הצעת החוק עד 25 במרץ.

"הצעת החוק הזו קובעת דרישות פילטר ומנגנוני אכיפה לטאבלטים וסמארטפונים שיופעלו ביוטה אחרי 1 בינואר הבא, אחרי שהחוק ייכנס לתוקף", נכתב בהצעת החוק.

המאבק נגד פורנוגרפיה היה אבן נגף בפוליטיקה של יוטה כבר שנים. בשנת 2016, המושל לשעבר, גרי הרברט, ביקש לממן קבוצה נגד פורנוגרפיה בעשרות אלפי דולרים מכספי משלמי המסים במדינה.