פלאפון | בלעדי

עובדי פלאפון מתנגדים ליוזמה להוצאת אתרי הסלולר לניהול חיצוני

בעקבות הפרסום אתמול גלובס, על המהלך שמובילה קרן אלומה בניסיון לייצר לשיתוף פעולה בין פלאפון לסלקום באתרים, יו"ר ועד העובדים של פלאפון יחיאל שמן אומר: "זה לא יקרה. לא ניתן להפוך אותנו לעובדי קבלן".

משרדי פלאפון / צילום: איל יצהר
משרדי פלאפון / צילום: איל יצהר

ועד עובדי פלאפון הגיב היום (ד') בחריפות על ניסיונות התיווך של קרן אלומה בקידום שיתוף אתרים בין פלאפון וסלקום. זאת לאחר שאתמול פורסם בגלובס שקרן אלומה מגלה לאחרונה מעורבות פעילה מול כל חברות הסלולר ובמיוחד מול פלאפון וסלקום, וכן מול משרד התקשורת, במטרה להביא למהלך שיכלול העברת האתרים הסלולריים של החברות לאחריותה ולניהולה.

המהלך יוכל לצאת לפועל באמצעות איחוד של מספר מפעילים באתר אחד, תוך שאלומה נכנסת בנעליהם להסכמי השכירות מול בעלי האתרים. מדובר בעסקת מימון נטו שמאפשרת לחברות סלולריות שזקוקות למזומנים, לקבל סכום כסף משמעותי בתמורה לאתרים, תוך שהם משלמות לאלומה דמי שכירות חודשיים.

יחיאל שמן, יו"ר ועד העובדים בפלאפון / צילום פרטי
 יחיאל שמן, יו"ר ועד העובדים בפלאפון / צילום פרטי

יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן אמר בעקבות הפרסום: "המיזם של אורי יוגב באלומה יהפוך את יוגב לטייקון על גב הצרכנים והעובדים ויוביל למונופול חדש בענף הסלולר. חברת אלומה היא קשר ההון-שלטון שבו מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר נתי כהן חובר לטייקון אורי יוגב ומוביל לעליית מחירי הסלולר ולהפיכת עובדי חברות הסלולר לעובדי קבלן.

"גם רשות ההגבלים מסכימה עם עמדתנו והודיעה כי שיתוף האתרים בין חברות הסלולר עלול לפגוע בתחרות ומזהירה את החברות שלא לבצע פעילות העלולה להוות עבירה על חוקי ההגבלים. ועד עובדי פלאפון לא יאפשר כל פגיעה בתחרות והפיכת עובדי חברות הסלולר לעובדי קבלן".