קוזניצקי מוכר את השליטה במנרב לפי שווי של כ-750 מיליון שקל

העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תוקם חברת בת ייעודית, שהבעלות בה תוחזק על ידי הרוכשים (קבוצת אסנס ביחד עם משקיעים מוסדיים), ושאליה יועברו מניותיה של קבוצת מנרב

אברהם קוזנצקי, בעלי מנרב אחזקות / צילום: רפי קוץ
אברהם קוזנצקי, בעלי מנרב אחזקות / צילום: רפי קוץ

השליטה בחברת מנרב נמכרת. אברהם קוזניצקי, בעל השליטה והמייסד של מנרב, חתם על העסקה למכירת החברה לקבוצת משקיעים בראשות קבוצת אסנס, שלצידה אמורים להשתתף בהשקעה גם מספר גופים מוסדיים משוק ההון הישראלי בהובלת לאומי פרטנרס.

העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תוקם חברת בת ייעודית, שהבעלות בה תוחזק על ידי הרוכשים, ושאליה יועברו מניותיה של קבוצת מנרב. תמורת העסקה מסתכמת בכ-750 מיליון שקל, בניכוי סכומים מסוימים שנקבעו בין הצדדים. העסקה כפופה לאישורים, כמקובל, ביניהם אישורי האסיפה הכללית של בעלי מניות ואישור בעלי האג"ח של מנרב.

נכון להיום, מחזיק אברהם קוזנציקי בכ-58.3% ממניות מנרב, כאשר ארבעת ילדיו (דרור קוזניצקי, רונית קוזניצקי-אבנון, רותי גנץ וערן קוזניצקי) מחזיקים יחדיו, בחלקים שווים, בכ-10.5% נוספים ממניות החברה.

לאחר מכירת מנרב פרויקטים (ביולי אשתקד), הקבוצה מחזיקה כיום בפעילות הליבה שלה בתחום קבלנות הביצוע, במסגרתה מבצעת ומקימה פרויקטי תשתית ברחבי הארץ, וכן פעילות בתחום הנדל"ן המניב ישראל, עסקי ייזום נדל"ן בארה"ב, וכן את האחזקה בחברת הביוטכנולוגיה האמריקנית קוואליטקס, שפיתחה טכנולוגיה להפקת תוספי מזון (אומגה 3) מאצות. על פי הסכם השליטה, סוכם כי קבוצת מנרב תפעל, בחצי השנה שלאחר חתימת ההסכם, למכירת האחזקות (כ-54%) בקוואליטס, ובמידה והיא לא תימכר - ניתנה לרוכשים אופציית מכר, המאפשר להם לחייב את אברהם קוזניצקי לרכוש אותה מידי החברה.

מנרב, שהוקמה בשנת 1969, הנפיקה את מניותיה לראשונה בבורסה בתל-אביב בשנת 1983.  החברה הינה אחת מחברות התשתיות והבנייה הוותיקות במשק הישראלי, והיא השתתפה בהקמת שורת פרויקטים ביניהם עיר הבהד"ים, מוזיאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל-אביב לירושלים, כן מבני ציבור רבים, כבישים וגשרים, מכוני טיהור שפכים ועוד. נכון לדוחותיה הכספיים האחרונים, לחברה צבר עבודות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב, ציין כי "זהו רגע מרגש ביותר עבורי. אני גאה על כך, שב-52 שנות פעילותה, הפכה מנרב לשחקנית מובילה ולמותג המשדר מוניטין ומקצוענות בשוק הבנייה והתשתיות הישראלי. התרשמתי מהמקצועיות ומהכוונות של הבעלים החדשים, להמשיך בפיתוח החברה תוך שמירה על איתנותה הפיננסית".

את קבוצת מנרב ייצגו עוה"ד עמית שטיינמן, אמיר עסלי ושלומי דלג'ו ממשרד ש. הורוביץ. את אסנס פרטנר ייצגו עוה"ד אברהם וול ושרית פרלמוטר שוגרמן, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון.