הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה: מינוי אייזנקוט הקפיץ את מדיוי ב-26%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל • הנגיד ירון שופך מים קרים על חששות האינפלציה • אופל בלאנס מדווחת על כניסתה לתחום המשכנתאות

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:26

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.1%, ואילו ת"א 90 נסגר ללא שינוי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות אלוט, הבורסה, אופל בלאנס, תפרון, אורביט ומדיוי.

15:40

מגמה מעורבת בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסחר בירידה של 0.1%, ואילו ת"א 90 עולה ב-0.2%. מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-865 מיליון שקל.

אייסקיור מדיקל  עברה לעלייה חדה במחזור ער. עוד בולטות בעליות חדות מניות אורביט, לפידות קפיטל , אלוט ונטו.

חברת מדיוי  הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה על מינוי של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ליו"ר חברת האנרגיה סטורג' דרופ, המתמזגת לתוך מדיוי. עם השלמת המיזוג צפוי איזנקוט להפוך ליו"ר החברה הממוזגת. 

12:50

המסחר בבורסה מתנהל ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, ת"א 90 עולה ב-0.2%. מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-465 מיליון שקל.

אייסקיור צונחת ב-7.7%, שופרסל מאבדת 2%, נטו מלינדה מאבדת 1.6%.

10:45

המדדים תפסו כיוון חיובי לעומת ההססנות בפתיחת המסחר. מדד ת"א 90 מטפס ב-0.7%.

יוניבו  נכנסת להפצת קנאביס רפואי באופן ישיר ללקוחות. החברה מתרחבת באמצעות רכישת שליטה בבית מרקחת גרין זון המוכר כבר היום מוצרי קנאביס רפואי בצפון הארץ. 

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. מדד ת"א 35 ללא שינוי, ת"א 90 מטפס ב-0.3%. 

ווי בוקס בולטת בקפיצה של 7%, מיטרוניקס עולה ב-1%, אקסל סולושנס קופצת לאחר שחתמה על הסכם עקרונות עם Ajyal Holding מאבו דאבי להפצת המוצרים שלה לשווקים המוסדיים והממשלתיים במדינות המפרץ. "מזכר ההבנות יהיה בתוקף לתקופה של שישה חודשים ממועד ההתקשרות עם אפשרות להאריכו בהסכמת הצדדים או סיומו במועד חתימה על הסכם מסחרי מחייב או במתן הודעה בכתב לצד השני על הפסקתו", כך דיווחה החברה לבורסה. 

אופל בלאנס מדווחת על כניסתה לתחום המשכנתאות. החברה תאפשר העמדת הלוואות ארוכות טווח לציבור הרחב כנגד שיעבוד נכס מקרקעין כבטוחה. דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "הכניסה לתחום המשכנתאות הינה חלק מאסטרטגיית הפיתוח העסקי של אופל. אנו מזהים ביקושים גוברים מצד הצרכנים לפתרונות אשראי המאפשרים צמיחה. מוצר זה יוכל להשיא ערך ולתת פיתרון לצרכנים אלו, וחושף את אופל לפלח שוק נוסף שעד היום לא נמנה על קהל לקוחות החברה".

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. האם הירידות בניו יורק יתגלגלו לת"א?

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע הירידות בניו יורק. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדד S&P 500 נסוג 0.1% ומדד נאסד"ק ננעל ביציבות, מהצד השלילי. אתמול ננעל המסחר בירידות קלות: מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.1%, מדד ת"א 90 איבד 0.5% ומדד ת"א 125 השיל 0.2%. מבין המדדים הענפיים היחידים לעלות היו מדד הבנקים שהוסיף 1% ומדד פיננסים שהתקדם ב-0.1%. מדד נפט וגז נסוג 0.9%, וכך גם מדד ביומד, מדד ביטוח פלוס איבד 0.7% ומדד נדל"ן השיל 0.2%.

2. הדואליות יספקו תמיכה

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה קלה למדד ת"א 35. עם פער ארביטראז' חיובי שבות פריגו (1%) ונייס (0.2%) ואילו עם פער שלילי שבות נובה (0.9%), לייבפרסון ()0.4%, טבע (0.2%), טאואר (0.7%), אלביט (0.1%) איי.סי.אל (0.3%), אורמת (2.1%) ואופקו (3%).

3. הנגיד ירון: "לא חושב שתהיה התפרצות אינפלציונית"

בהמשך לחששות האינפלציה ועליית התשואות מעבר לים, נגיד בנק ישראל אמיר ירון אמר כי יש אינדיקציה שהאינפלציה תעלה אך "לא חושב שתהיה התפרצות אינפלציונית וכנראה שתתייצב מעל הגבול התחתון של טווח היעד". עוד אמר ירון, כי "המדיניות המוניטרית תמשיך להיות מרחיבה, והרבית תישאר נמוכה (lower for longer").

4. מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן עולה מדרגה?

ספינה איראנית של משמרות המהפכה בשם "סביז" נפגעה בים האדום כתוצאה ממוקשים ימיים שהוצמדו אליה, כך דיווחו אתמול כלי תקשורת מעבר לים. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מהלילה, גורם אמריקאי אמר כי בישראל הודיעו לארצות-הברית כי כוחותיה פגעו בספינה האיראנית, ״כנקמה" על תקיפות איראניות של שתי ספינות בבעלות ישראלית בחודש שעבר, שיוחסו לאיראן.

5. נטייה לירידות באסיה בעקבות וול סטריט

המדדים באסיה נסחרים ברובם בטריטוריה האדומה, וזאת בהמשך לאתנחתא שלקחו המדדים אמש בניו יורק לאחר שקבעו שיא מוקדם יותר השבוע. הניקיי היפני ללא שינוי מהותי, הונג קונג מאבדת 0.65%, שנחאי יורדת ב-0.5%. הנפט נסחר מתחת לרמה של 60 דולר לחבית.