אושרה להפקדה תוכנית להקמת רובע תעסוקה חדש במזרח נהריה

התוכנית כוללת הרחבה משמעותית של המרכז הרפואי לגליל בנהריה, 400,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-130,000 מ"ר שטחי מסחר

נהריה / צילום: פאול אורלייב
נהריה / צילום: פאול אורלייב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון החליטה להפקיד בתנאים את תוכנית "משולש בן עמי" בנהריה, הממוקמת בהמשך ציר הרחוב הראשי של העיר, שדרות הגעתון. התוכנית יוצרת רובע חדש המחבר את מרכז העיר נהריה עם הקצה המזרחי שלה הנושק לשטחי המועצה האזורית מטה אשר.

שטח התוכנית, שגודלו כ-1,000 דונמים, הוא אחד מעתודות הקרקע האחרונות שנותרו בתחום שיפוט העיר נהריה.

התוכנית כוללת תוספת של 400,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 130,000 מ"ר מסחר, 500,000 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, כולל הרחבה משמעותית של בית החולים ו-1,500 יחידות דיור. התוכנית היא יוזמה של רשות מנהל מקרקעי ישראל. אדריכל התוכנית הוא אילן אייזן.

בראיון ל"תוכנית הנדל"ן של הצפון", אמר אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית צפון, כי מדובר באחת התוכניות החשובות שהוכנו במחוז בעת האחרונה: "התוכנית נתנה הזדמנות ליצור רובע חדש מודרני, בהתאם לכללי התכנון העדכניים ביותר. הצלחנו לייצר כאן שיתוף-פעולה בין גורמים רבים שהבינו שהפיתוח על השטחים הפתוחים הוא רק חלק מהצורך לייצר פיתוח בתוך העיר, ושזה העיקר. בראייה אזורית, התוכנית הופכת לרובע עירוני חשוב המספק לעיר את כל מה שהיא צריכה: שימושים, תעסוקה, הרחבה ניכרת מאוד של המרכז הרפואי לגליל, שמוזמן פנימה בחיבוק אוהב לתוך המרקם העירוני. בין כביש 6 לכביש 4 מתפתח פה משהו מאוד משמעותי כמנוע צמיחה של הגליל המערבי".

כאמור, התוכנית הופקדה בתנאים. כלומר ייקח עוד זמן עד שתאושר סופית הפקדתה. בין התנאים: יצירת מערכת לוויסות הצפות, סקר סביבתי שיבדוק נוכחות של קרקעות מזוהמות, הטמעת הרחבת צירים ירוקים ושבילי אופניים ועוד.