בכיר באורקל: הדאטה סנטר הבינלאומי הראשון בישראל ייפתח עוד הקיץ

למרות ההפסד במכרז לענן הממשלתי-צה"לי "נימבוס", אורקל העולמית ממשיכה בתוכניותיה להשיק דאטה סנטר בישראל, הראשון מבין הדאטה סנטרים שמתכננות להקים בישראל הענקיות העולמיות • סגן נשיא אורקל, האחראי על ישראל בריטניה ומדינות בנלוקס, כתב בפוסט בלינקדין כי העבודות שהחלו בתחילת השנה יסתיימו הקיץ

בניין משרדי חברת אורקל / צילום: שלומי יוסף
בניין משרדי חברת אורקל / צילום: שלומי יוסף

למרות ההפסד במכרז מיחשוב הענן הממשלתי-צה"לי "נימבוס", אורקל מצהירה כי היא ממשיכה בתוכניותיה להקים דאטה סנטר בישראל. אתמול (ד') דווח כי משרד האוצר קבע כי שתי ספקיות הענן המועמדות לזכייה במכרז הן אמזון AWS וגוגל קלאוד.

אורקל ומיקרוסופט, שניגשו למכרז אך נותרו בחוץ, עתרו מוקדם יותר החודש לבית המשפט בבקשה לקבל ארכה שתאפשר להן לתקוף משפטית את תוצאותיו.

היקף המכרז מוערך בכ-1-2 מיליארד שקל לשנה, סכום הכולל 1-1.5 מיליארד שקל לשנה בהוצאות ישירות על ענן ועוד סכום של מאות מיליוני שקלים על שירותי אינטגרציה, הדרכה ותמיכה שיסופקו על-ידי תעשיית ה-IT המקומית.

בפוסט בלינקדין שפרסם בכיר אורקל ריצ'ארד פטלי, סגן נשיא בכיר ליזור ישראל, בריטניה ומדינות בנלוקס, נכתב כי החברה מתכוונת להמשיך לעבוד במרץ על הקמת הדאטה סנטר שהעבודות לבנייתו החלו השנה.

בפוסט, ששותף על-ידי מנכ"ל אורקל ישראל עוזי נבון, נכתב כי השקת הדאטה סנטר מתוכננת להתרחש עוד במהלך הקיץ הנוכחי.

הצהרה זו של אורקל מצטרפת להצהרה של מיקרוסופט משלשום (ג'), לפיה תשיק את הדאטה סנטר שלה בתחילת 2022. זאת לאחר שמועד ההשקה המקורי היה אמור להיות עוד במהלך השנה.

הענן של אורקל מוקם בהר חוצבים בירושלים על-ידי חברת בינת תקשורת מקבוצת בינת, בעלות של כמיליארד שקלים. אם יושק במועד, הוא צפוי להיות הדאטה סנטר הראשון שנפתח בישראל על-ידי אחת מענקיות הענן העולמיות - אמזון, גוגל, מיקרסופט, אורקל וי.ב.מ.