סאמיט מתרחבת לניו יורק: רוכשת בנייני מגורים להשכרה ב-89 מיליון דולר

הבניינים כוללים שטח להשכרה של כ-42,000 מ"ר וכן 19 יחידות מסחריות • שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים עומד על 97%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, בניכוי הוצאות תפעול, היא כ-4.5 מיליון דולר.

זוהר לוי, יו"ר סאמיט / צילום: יח"צ
זוהר לוי, יו"ר סאמיט / צילום: יח"צ

חברת הנדל"ן המניב סאמיט, הפועלת באירופה ובישראל, ממשיכה להעמיק את פעילותה בארה"ב. 

החברה עדכנה הבוקר כי התקשרה, באמצעות חברה בת, בהסכמים עם שותף מקומי בנוגע לעסקאות לרכישת 10 בנייני מגורים להשכרה בניו יורק, הכוללים 490 דירות. היקף העסקה עומד על כ-89 מיליון דולר.

הבניינים כוללים שטח להשכרה של כ-42,000 מ"ר, וכן 19 יחידות מסחריות. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים עומד על כ-97%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, בניכוי הוצאות תפעול, היא כ-4.5 מיליון דולר. סאמיט תממן את הרכישה בהון עצמי בהיקף של כ-26 מיליון דולר (כ-30% מהיקף ההשקעה), ומאשראי חיצוני בהיקף של כ-63 מיליון דולר (כ-70% מהיקף ההשקעה). השלמת העסקאות צפויה להתרחש במהלך השבועות הקרובים.

על פי ההסכמות עם השותף המקומי, יעמוד חלקה של החברה הבת של סאמיט  בהעמדת ההון לצורך העסקאות המשותפות על 85%, וחלקו של השותף יעמוד על 15%. בסאמיט מציינים כי השותף המקומי הוא בעל נסיון בשוק המגורים להשכרה, והוא מתמחה ברכישה, ניהול ואחזקה של נכסים בשוק זה, ויהיה אחראי על נושאים אלה במסגרת השותפות בין הצדדים. חלוקת התזרים החיובי שינבע מהנכסים תתבצע, כמקובל, לפי יחס הזרמת ההון בין הצדדים, וזאת עד להחזרת ההשקעה ולהשגת תשואת IRR שסוכמה בין הצדדים. לאחר השגת יעדים אלה, יהיה השותף זכאי גם לעמלות הצלחה.

עוד מציינים בסאמיט כי בכוונתה להרחיב, במסגרת ההסכמות עם השותף המקומי, את אחזקתה בבנייני מגורים להשכרה ברחבי העיר ניו יורק, לרבות ברובעים מנהטן, ברונקס, ברוקלין וקווינס.

זוהר לוי, בעל השליטה ויו"ר סאמיט, ציין כי "אנחנו מאמינים בעוצמה הכלכלית של ניו יורק ומתכוונים להתמקד שם. שוק הדיור להשכרה בעיר הוא גדול ונזיל ונהנה מביקוש יציב של שוכרים המאפשר ליהנות מתזרים קבוע יחד עם פוטנציאל השבחה משמעותי. במקביל להשקעה בתחום המגורים להשכרה, דיווחנו לאחרונה על השקעה ראשונית גם בתחום בתי המלון בני יורק, ועד כה רכשה החברה פורטפוליו של מעל 500 חדרים במיקומים אטרקטיביים ביותר, ואנו פועלים להרחיב גם פעילות זו".

העסקה הנוכחית מגיעה לאחר שלאחרונה עדכנה סאמיט, כי חתמה על הסכמים לרכישת 2 בתי מלון בניו-יורק בהיקף כולל של למעלה מ-500 חדרים, וכן על רכישת קניונים במישיגן בהיקף של כ-125 אלפי מ"ר להשכרה.