אופס. ההיטל על פרויקט היוקרה התכווץ ב-10 מיליון שקל

ימים טובים עוברים על פרויקט "טיילת דוד": זמן מה אחרי שדירת פנטהאוז בפרויקט נמכרה בלא פחות מ-108 מיליון שקל, קיבלה שופטת בית המשפט המחוז ערעור שהגישה יזמית הפרויקט והפחיתה את היטל ההשבחה שדרשה ממנה עיריית תל אביב • אירועים ומינויים

פרויקט "טיילת דוד" / הדמיה: ANDO STUDIO
פרויקט "טיילת דוד" / הדמיה: ANDO STUDIO

ימים טובים עוברים על פרויקט "טיילת דוד" ( David Promenade), שכולל מגדל מלונאות ומגדל מגורים ברחוב הירקון 51-55 בתל אביב. זמן מה אחרי שדירת פנטהאוז בפרויקט נמכרה בלא פחות מ-108 מיליון שקל, קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ירדנה סרוסי ערעור שהגישה יזמית הפרויקט, חברת "אטבלישמנט נהל" שבשליטת איש העסקים הנרי טייק, והפחיתה את היטל ההשבחה שדרשה ממנה עיריית תל אביב.

במקור, דרשה עיריית תל אביב מהחברה היזמית כ-33 מיליון שקל, לאור שינויים בתוכנית שהחברה של טייק הכניסה ב-2016. החברה הגישה ערר לוועדת הערר המחוזית, שקיבלה אותו בחלקו והעמידה את החוב על 27.7 מיליון שקל. בנוסף, ערכה השמאית המייעצת לוועדת הערר שושי שרביט, חישוב חלופי, שהגיע להיטל של 23.1 מיליון שקל.
החברה עררה על ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, באמצעות עוה"ד אלי וילצ'יק ואריאל פל ממשרד כהן וילצ'יק ושות'. בין היתר הצביעו, כי בחישובי ההיטל, בחנה ועדת הערר את השווי לפי נספח הבינוי של התוכנית הקודמת, בעוד שיש לבחון את השווי כנגזרת מהיתר הבנייה הראשון שניתן לתוכנית, בטרם שונתה. נספח הבינוי, טענו, משקף שווי נמוך מידי.

השופטת סרוסי קיבלה את הטענה ופסקה, כי יש לפעול לפי החישוב החלופי של היטל ההשבחה, שכאמור הגיע ל-23.1 מיליון שקל - כ-10 מיליון שקל פחות מדרישתה הראשונית של עיריית תל אביב ולמעלה מ-4.5 מיליון שקל פחות מהחלטת ועדת הערר המחוזית. לקינוח, חייב בית המשפט את הוועדה המקומית בתל אביב בהוצאות בסך של 25 אלף שקל.

אריק מירובסקי

אודליה משה אוסטרובסקי, מונתה למנכ"לית מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), המנהלת ומפתחת את התשתית הלאומית להעברת כספים, במסגרת ההפרדה בין ההנהלות של החברות שב"א ומס"ב. היא תחליף את המנכ"ל היוצא משה וולף. מאז 2012 משמשת משה אוסטרובסקי בתפקידי ניהול בכירים בחברות מס"ב ושב"א. משנת 2020 היא מכהנת כמשנה למנכ"ל מס"ב. המינוי צריך לקבל את אישור בנק ישראל ולאחר מכן ייכנס לתוקף בסוף יוני.

----

חן קמין מונתה למנכ"לית עמי"ט, עמותת יוצאי יחידת 81, היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. קמין בוגרת היחידה, ובתפקידה האחרון ניהלה את הפיתוח העסקי בחברת 500טק. קמין תחליף את גילה גטניו שמונתה למנהלת משאבי אנוש ותפעול בחברת ונטי אנליטיקס.

---

ניר כנען, לשעבר מנהל מחלקת הדיגיטל של קבוצת RGE וסמנכ"ל סחר בבית"ר ירושלים, מצטרף לקבוצת "ישראל בידור" בראשותם של האחים דוד ושלמה סער, כסמנכ"ל סחר.

----

עו"ד שרית הכט תצטרף להנהלת פרטנר ותמונה לסמנכ"לית החטיבה המשפטית ומזכירת החברה. דירקטוריון פרטנר אישר את מינויה. היא תחליף את עו"ד הדר ויסמונסקי-וינברג שמונתה למזכירת קבוצת בנק לאומי. עו"ד הכט תצטרף לפרטנר לאחר 8 שנים בהן כיהנה כסמנכ"לית ויועצת משפטית בשידורי קשת.

גד פרץ

חדשות טובות

המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו וארגון חברותא, יפעילו יחד שירות למאבק בתופעת "טיפולי" ההמרה. השירות יאגד את כלל האמצעים והשירותים הפועלים בתחום.

כלוב הזהב נמכר ליוון

פורמט השעשועון "כלוב הזהב"  ששודר בישראל ברשת 13 במשך שלוש עונות ובהנחייתו של אבי קושניר, נמכר לרשת Alpha היוונית. שידורו של השעשועון בבגרסתו היוונית החל בסופ"ש האחרון. הפורמט פותח על ידי אולפני הרצליה, יחד עם שי ברמלי, טל ברמן ובשיתוף ענקית הטלוויזיה הבינלאומית Sony Pictures Television, שגם מפיצה את הפורמט בעולם. במסגרת השעשועון מתחרים זוגות בשאלות טריוויה, כדי להשיג זמן משחק בכלוב מלא בפרסים, אותם הם צריכים לאסוף בזמן קצוב.

----

אחרי טיפוס שנתי של כ-65% שמציגה מניית קסטרו, אנינה גרינברג, אחותם של אתי רוטר ושל אבי קסטרו, אשר נמנית עם דבוקת בעלי השליטה בחברת האופנה, מימשה נתח של כ-0.7% מהון החברה תמורת כ-3 מיליון שקל. המכירה, שנעשתה בבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה המתקרב ל-57 שקל - הנחה של כ-4% על מחירה הנוכחי העומד על כ-59 שקל ומשקף לקסטרו שווי שוק נוכחי המתקרב ל-500 מיליון שקל. לאחר המכירה נותרו בידיה של גרינברג קרוב ל-7% ממניות קסטרו, בשווי שוק נוכחי של כ-33 מיליון שקל.

אביב לוי