הראל ויזל מוותר על הטבה של 15 מיליון שקל בהנפקת ריטיילורס

נראה כי הביקורת הציבורית גם הפעם עשתה את שלה, כשבפעם הקודמת פוקס והראל ויזל ויתרו על מענק סיוע מהמדינה בגין החזרת עובדים מחל"ת • אנטרופי דווקא היתה בעד המענק

הראל ויזל - בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל - בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

פוקס הסירה מסדר יומה של האסיפה הכללית את הסעיף למתן מניות חסומות (RSU) להראל ויזל בתפקידו כיו"ר ריטיילורס עם הנפקת מניותיה הראשונית (IPO) המתוכננת בבורסה בתל אביב.

למרות שחבילת התגמול המדוברת היתה בחריגה ממדיניות התגמול של החברה, היא זכתה לרוח גבית מחברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, שהעריכה כי סך התגמול השנתי המקסימלי לויזל לאחר האישור ינוע בטווח של כ-11-12.6 מיליון שקל, עם עלות ממוצעת שנתית של כ-3 מיליון שקל בגין הענקת יחידות המניות החסומות (RSU). באנטרופי טענו כי למרות שויזל נמנה עם בעלי מניות החברה, "החזקתו ההונית (בשרשור) נמוכה, ומהווה כ-7.2% בלבד". 

נראה כי הביקורת הציבורית גם הפעם עשתה את שלה, כשבפעם הקודמת פוקס והראל ויזל ויתרו על מענק סיוע מהמדינה בגין החזרת עובדים מחל"ת בין הסגרים בשנת משבר הקורונה, וזאת לאחר שלחצו על המדינה לקבל את המענק. הוויתור הוסבר בזמנו "לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות".

ריטיילורס, כאמור, מאגדת את פעילות פוקס בתחום מותגי הספורט וכוללת בתוכה את פעילות חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה, את פעילות פוט לוקר בישראל ובאירופה ואת פעילות הרשת הרב-מותגית שנפתחה בשנה החולפת - דרים ספורט. הנפקתה, שעל פי הערכות תשאף לשווי חברה של יותר מ-1.5 מיליארד שקל, אם תצא לפועל כמתוכנן, ניצבת כעת על הפרק כחלק מגל הנפקות האקוויטי הראשוני (IPO) השוטף את הבורסה, עיקרו של חברות מענפי הטכנולוגיה.