מעלה הילוך מול אפל: ספוטיפיי משיקה שירות פודקאסטים בתשלום

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה בשבוע שעבר באירוע המיוחד שלה שירות פודקאסטים בתשלום • לחברת השמע יש 345 מיליון מאזינים חודשיים

ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בשבוע שעבר התייצבה ספוטיפיי בסנאט האמריקאי כדי להעיד נגד אפל ושיטות העבודה שלה. לאחר שאפל השיקה את שירות הפודקאסטים בתשלום שלה, ספוטיפיי מחליטה להכריז היום על שירות מתחרה. נכון לעכשיו, השירות זמין רק בארצות הברית.

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה בשבוע שעבר באירוע המיוחד שלה שירות פודקאסטים בתשלום. היום, חברת ספוטיפיי ממשיכה לעמוד ראש בראש ומשיקה שירות מנויים בתשלום עבור פודקאסטים בארצות הברית, ומתכננת להתרחב לאזורים אחרים בחודשים הקרובים. לחברת השמע יש 345 מיליון מאזינים חודשיים בזירה שלה.

איך זה יעבוד? באמצעות כלי יצירת הפודקאסטים של ספוטיפיי, Anchor , יוצרי פודקאסטים יוכלו לסמן פרקים מסוימים שיהיו פתוחים למנויים בלבד ולפרסם אותם בספוטיפיי או בזירות אחרות. ספוטיפיי אמרה שהיא לא תיקח עמלה מהיוצרים בשנתיים הקרובות, אך משנת 2023 תגבה עמלה של 5 אחוזים מהרווחים.

12 יוצרים עצמאיים נבחרו על ידי ספוטיפיי כקבוצה הראשונה שישתתפו בתכנית החדשה. יוצרים אלו יפרסמו תוכן בונוס למנויים בלבד. ומהיום, ספוטיפיי תקבל בקשות מיוצרים, ותרחיב את התוכנית ליוצרים נוספים ברחבי העולם.

"בזה שאנחנו מאפשרים הפצה רחבה של תוכן למנויים בלבד, יוצרי פודקאסטים יוכלו למקסם את קהלי המנויים שלהם ולהגדיל אותם מבסיס המאזינים הקיים שלהם", נכתב בהצהרה של ספוטיפיי.

שירות פודקאסטים בתשלום של SPOTIFY / צילום: SPOTIFY
 שירות פודקאסטים בתשלום של SPOTIFY / צילום: SPOTIFY

ספוטיפיי הגישה תלונה נגד אפל לפני כשנתיים באיחוד האירופי, בטענה שהיא גובה עמלות גבוהות מדי, 30 אחוז מהרווחים של המפתחים על רכישות בתוך אפליקציות. שירות הזרמת האודיו טען כי אפל סירבה להודיע למשתמשים על דרכים זולות לגשת לשירותים השונים מחוץ למערכת של אפל. גורמים המכירים את הפרטים ששוחחו עם ה- Financial Times מאשרים שמרגרט וסטגר, הממונה על התחרות באיחוד האירופי, צפויה להאשים את אפל בשיטות לא תחרותיות. אפל, שהכחישה כל טענה בדבר התנהגות בלתי תחרותית, לא הגיבה לדיווח הזה.

שירות פודקאסטים בתשלום של SPOTIFY / צילום: SPOTIFY
 שירות פודקאסטים בתשלום של SPOTIFY / צילום: SPOTIFY

בשבוע שעבר, ספוטיפיי התייצבה בבית הנבחרים האמריקאי כדי להעיד נגד שיטות העבודה של אפל. הוראסיו גוטיירז, האחראי על יחסים בינלאומיים ומנהל משפטי ראשי בספוטיפיי, הגיע כדי לספר על מערכת היחסים של אפל וספוטיפיי. ספוטיפיי מתמודדת עם קשיים רבים מול אפל, מכיוון שלענקית הטכנולוגיה יש את אפל מיוזיק, וזו המתחרה המרכזית של ספוטיפיי. "אפל מנצלת את הכוח האדיר שלה כ'שומרת סף' כדי לפגוע בתחרות", אמר בשימוע.