בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בוול סטריט; טבע ירדה ב-2.3% לאחר הדוחות

הפד הותיר, כצפוי, את הריבית ותוכנית רכישת האג"ח ללא שינוי • בורסות אירופה ננעלו  בעליות קלות • התשואה על א"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה ל-1.61%

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות במדדים המובילים. התשואה על א"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה ל-1.61% לאחר הודעת הפד. 

אפל רשמה ירידה קלה לקראת פרסום דוחות ומנגד פייסבוק רשמה עלייה של 1.1%. 

21:10

כצפוי, הבנק המרכזי בארה"ב (FED), הותיר הערב את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. הפד גם לא שינה בינתיים את תוכנית רכישות האג"ח שלו, העומדת על היקף של כ-120 מיליארד דולר בחודש. בהודעתו היום ציין הפד כי הוא צופה עלייה בקצב הצמיחה והאינפלציה ב-2021. כלכלנים מעריכים שברבעון הראשון של השנה קצב הצמיחה של משק האמריקאי יעמוד על 6.5% (נתון ראשון יתפרסם מחר).

18:50

בורסות אירופה ננעלות בעליות קלות. בוול סטריט המגמה מעורבת עם נטייה לירידות לקראת הודעת הפד. 

17:35

מיקרוסופט  נסחרת בירידה חדה וגוגל מזנקת בכ-5%. ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל  פרסמו דוחות אמש לאחר הנעילה. ההכנסות של מיקרוסופט זינקו 19% בזכות הקפיצה במכירות המחשב האישי (PC) וחטיבת הענן צמחה ב-50%. ההכנסות של מיקרוסופט הסתכמו ב-41.7 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות מעל 42 מיליארד דולר על רקע המגיפה והישארות האנשים בבית. גוגל עקפה בענק את התחזיות כשרשמה זינוק של 34% בהכנסות על רווח למניה של 26 סנט - הרבה מעל לתחזיות השוק לרווח של 15סנט למניה. 

16:50

פרוטליקס  צונחת בכ-40% במחזור גבוה לאחר שהחברה הודיעה היום כי קיבלה מן ה- FDA , מינהל המזון והתרופות האמרקיאי, "מכתב להשלמה" לגבי התרופה שהיא מעוניינת לשווק יחד עם חברת קייסי האירופאית, לטיפול במחלת פברי. החברה קיוותה כי תקבל היום אישור למוצר, אך בפועל תצטרך לספק נתונים נוספים, ובסבירות נמוכה גם ידרשו ניסויים נוספים. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. טבע  רושמת ירידה לאחר שפרסמה היום דוחות. 

אפל  ופייסבוק נסחרות בעליות לקראת פרסום דוחותיהן היום לאחר סיום המסחר. 

14:39

חברת התעופה בואינג  צופה כי תעבורת הנוסעים תחזור לרמות של 2019 רק בשנת 2023 או 2024 לאחר משבר הקורונה. המניה מאבדת גובה בצל הדוחות, כאשר ההכנסות מטיסות מסחריות נפלו ב-31%.

טבע פרסמה דוחות ועמדה בתחזית ההכנסות. החברה עקפה את תחזית הרווח למניה ואישררה תחזיות להמשך.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה הירוקה. הדאקס עולה ב-0.5%, הפוטסי מטפס ב-0.3% והקאק עולה ב-0.2%.

08:15

המסחר באסיה מתנהל ביציבות בהמשך לנעילה המעורבת אמש בוול סטריט. עיני השוק כולו מופנות להודעה הריבית של הפד הלילה, באם הבנק יצמצם את תוכנית רכישות האג"ח שלו.

הניקיי היפני עולה ב-0.3%, הבורסה בהונג קונג עולה ב-0.2%, שנחאי נסחרת ללא שינוי מהותי.

הפד צפוי לפרסם הערב את הודעת הריבית ועיני השוק נשואות לעתידה של התוכנית רכישות אג"ח. לפי כלכלני בנק פועלים, "הפד לא שוקל לצמצם הרכישות (tapering), זאת בניגוד לבנקים מרכזיים ב-EM שחלקם העלו ריבית על רקע מצב משברי (טורקיה וברזיל) וחלקם צפויים להתחיל להעלות לקראת סוף השנה, בעיקר מדינות דרום אמריקה".

אמש בניו יורק  מדד נאסד"ק נחלש ב-0.3%, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו ביציבות. ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל פרסמו דוחות אמש לאחר הנעילה. ההכנסות של מיקרוסופט זינקו 19% בזכות הקפיצה במכירות המחשב האישי (PC) וחטיבת הענן צמחה ב-50%. ההכנסות של מיקרוסופט הסתכמו ב-41.7 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות מעל 42 מיליארד דולר על רקע המגיפה והישארות האנשים בבית. גוגל עקפה בענק את התחזיות כשרשמה זינוק של 34% בהכנסות על רווח למניה של 26 סנט - הרבה מעל לתחזיות השוק לרווח של 15סנט למניה. עונת הדוחות השבוע צפויה להמשיך לרכז עניין עם פרסום דוחות אפל הלילה ואמזון בחמישי.