אירופה נפתחת? האיחוד ממליץ לאפשר כניסה בעתיד לתיירים מחוסנים

בהודעת הנציבות האירופית נכתב כי מומלץ שמי שבאים ממדינות שבהן "המצב האפידמיולוגי טוב", וכן מי שחוסנו בחיסונים המוכרים ע"י רשות התרופות האירופית, יוכלו להיכנס לאיחוד, גם למרות תיירות

פריז. התיירים יחזרו? / צילום: רון פז
פריז. התיירים יחזרו? / צילום: רון פז

נציבות האיחוד האירופי המליצה היום (ב') לאפשר כניסה עתידית של תיירים שחוסנו נגד קורונה. ההמלצה סוללת את הדרך לחידוש כניסת תיירים למדינות האיחוד האירופי, למרות שהן יוכלו להחליט על כך באופן עצמאי.

בהודעת הנציבות האירופית, שצוטטה בסוכנויות הידיעות ביבשת, נכתב כי מומלץ שמי שבאים ממדינות שבהן "המצב האפידמיולוגי טוב" (כלומר שבהן אין תחלואת קורונה גבוהה), וכן מי שחוסנו בחיסונים המוכרים על-ידי רשות התרופות האירופית (EMA) - יוכלו להיכנס לאיחוד, גם למרות תיירות.

האיחוד האירופי אישר לשימוש ארבעה חיסונים - פייזר-ביונטק, מודרנה, אסטרה-זנקה וג'ונסון אנד ג'ונסון. הוא לא אישר את החיסון הרוסי "ספוטניק V" או את החיסון הסיני נגד קורונה.

נכון לעכשיו, רוב מדינות אירופה מגבילות כניסת תושבים זרים מחוץ לאיחוד אירופי לשטחן, למעט למטרות משפחתיות דחופות או עסקים. כמה מדינות כמו ניו זילנד, סינגפור ואחרות, שבהן התחלואה מאוד נמוכה, מוחרגות מהנהלים הקיימים. לכל מדינה באיחוד יש מדיניות עצמאית בנוגע לבדיקות הנדרשות ולזמן הבידוד הנדרש. חלק מהמדינות התלויות בתיירות, כמו יוון, הצהירו כי יאפשרו כניסה בקרוב למי שחוסנו ללא צורך בבידוד.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר-ליין, אמרה בראיון לפני כשבוע כי תושבי ארה"ב יוכלו לבקר בקרוב באיחוד האירופי, בשל מבצע החיסון המוצלח במדינה והעובדה כי החיסונים שנמצאים בשימוש אושרו על-ידי רשות התרופות האירופית. פון דר-ליין לא ציינה תאריך, אולם כלי התקשורת שציטטו אותה העריכו כי מדובר בקיץ הקרוב.

האיחוד האירופי מתקדם באטיות עם מבצע החיסונים. נכון לעכשיו, רק כ-24% מהאוכלוסייה קיבלה מנה ראשונה של חיסון כלשהו, ורק 9% קיבלו שתי מנות חיסון, הדרושות כדי להגיע להגנה מקסימלית.

המלצת הנציבות האירופית פורסמה לקראת דיונים בנושא השבוע על-ידי המדינות החברות בו. הדיונים עוסקים גם בהנפקת "דרכון ירוק" לשימוש ברחבי היבשת לטובת תיירות פנים, למי שחוסנו לפי ההנחיות.