שחקן חיזוק: יו"ר ה-FCC לשעבר מצטרף לדירקטוריון ביקום

אג'יט פאי, שכיהן כיו"ר הרשות בתקופת הנשיא טראמפ, הצטרף כשותף בקרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בביקום השולטת בבזק

אג'יט פאי /  צילום: רפי קוץ
אג'יט פאי / צילום: רפי קוץ

יו"ר ה-FCC (רשות התקשורת האמריקאית) לשעבר, אג'יט פאי, מצטרף לדירקטוריון ביקום בעלת השליטה בבזק. פאי סיים את תפקידו לאחרונה בעקבות חילופי השלטון בארה"ב והצטרף כשותף בקרן סרצ'לייט, שהיא בעלת השליטה בביקום.

פאי ביקר בדצמבר 2018 בישראל ובראיון לגלובס שטח את תפיסת עולמו לגבי הרגולציה שיש להנהיג בשווקי תקשורת: " הפילוסופיה שלנו היא מה שאני מכנה 'צניעות רגולטורית' - אנו לא מנסים להכתיב את התוצאות אלא לתת לסקטור הפרטי מקסימום תמריצים להשקיע, לחדש וליצור ערך לצרכנים. בין אם זה הדור החמישי בסלולר או סיבים אופטיים שמאפשרים לספק גישה מהירה לאינטרנט. אנו רוצים חברות שמספקות את שירותי התקשורת הללו, שייצרו כמה שיותר תשתיות וכמה שיותר שירותים".

בהתייחסו להשקעות בתחום התקשורת בארה"ב אמר: "מה שעשינו הוא מודרניזציה של הרגולציות שלנו כדי לוודא שהחברות יוכלו למקד את השקעותיהן בפרישה של סיבים אופטיים. וגם ביחס לאתגרים הדמוגרפים והגיאוגרפיים עשינו מודרניזציה של מערכות המימון האוניברסליות שלנו שהן תוכנית סובסידיה פדרלית שמכוונת השקעות לחלקים במדינה שלא מקבלים שירות. אנחנו מצליחים לבזר את המימון הזה באופן יעיל ומבטיחים שהשירותים המתקדמים יגיעו לאמריקאים שלא קיבלו שירות עד כה. דבר נוסף בהקשר של החלקים במדינה שלא מקבלים שירות, הוא לעודד תחרות מצד שחקנים לא מסורתיים, למשל חברות תשתיות כמו חברות חשמל או חברות לוויין, שמבקשות לשרת חלק מהאזורים שקשה לשרת עם סיבים אופטיים".

תומר ראב"ד, מנכ"ל ביקום, אמר "אני נרגש מכך שאג'יט מצטרף לדירקטוריון שלנו, ואני מצפה כי ביקום תיהנה מהניסיון הרב שלו בתחום התקשורת והרגולציה המשתרעת על פני יותר מ-20 שנה. נהדר לראות אדם עם ניסיון גלובלי מהשורה הראשונה מצטרף לקבוצת הטלקום המובילה בישראל. תפיסותיו והבנתו של אג'יט את תשתיות התקשורת של הדור הבא מדגישות את התמקדותנו בהבאת ישראל לחזית שוק התקשורת, שם שייכת המדינה הזו".

אג'יט פאי אמר: "אני מאוד נלהב מהפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות תקשורת לשיפור חייהם של אנשים. השנה האחרונה הדגישה את חשיבותן של טכנולוגיות אלה, הן לצרכנים בישראל, והן ברחבי העולם. ובמבט קדימה, תשתית דיגיטלית חזקה יותר תהיה קריטית ככל שישראל תמשיך במה שכונה המעבר שלה מסטארט-אפ ניישן לסקייל-אפ ניישן".

דארן גלאט, שותף בסרצ'לייט ויו"ר דירקטוריון ביקום הוסיף: "להישגיו ב-FCC הייתה השפעה ניכרת על תחומי הפס הרחב, האלחוט והשידור, והידע העמוק שלו יהיה יקר מפז עבור ביקום ומאמציו לתמוך בבזק סביב יוזמותיה האסטרטגיות להמשיך ולהביא שירותי טלקומוניקציה מהשורה הראשונה לעסקים ולצרכנים הישראלים".