האחים שפירא מחלצים את מגנזי: שפיר הנדסה תשקיע 53 מיליון שקל בחברת הצינורות אברות

סכום ההשקעה צפוי, בין היתר, לשמש את אברות לפירעון אגרות החוב שלה • שפיר תממן את סכום ההשקעה ממקורותיה העצמאיים

משאיות שפיר / צילום: מצגת החברה
משאיות שפיר / צילום: מצגת החברה

הצרות של חברת אברות וחוסר יכולתה לעמוד בהתניות הפיננסיות מול מחזיקי האג"ח שלה הביאו את בעל השליטה שלה, גבי מגנזי (מחזיק בכ-60% מההון), לפנות לענקית התשתיות והבנייה שפיר הנדסה. שתי החברות עדכנו כי חתמו על מזכר הבנות שלפיו תזרים שפיר 53 מיליון שקל לאברות כנגד הקצאה של כ-45% ממניותיה. עם השלמת העסקה (הכפופה לבדיקות שונות), תהפוך שפיר להיות בעלת השליטה באברות.

בתגובה לדיווח זינקה מניית אברות ב-35%, השלימה עלייה של 284% בשנה האחרונה, ושווייה בבורסה הגיע לכ-170 מיליון שקל. החברה עוסקת בייצור, בציפוי ובעטיפה של צינורות מתכת ואביזרי צנרת. שפיר, בשליטת ארבעת האחים שפירא, פועלת בתחום ייצור חומרי גלם, תשתיות, ייזום ובנייה למגורים, ונסחרת בשווי של כ-8.2 מיליארד שקל.

לאברות יש סדרת אג"ח אחת (ד') בהיקף של כ-40 מיליון שקל (מח"מ של כ-1.1 שנים), ומועד הפירעון הקרוב שלה הוא ב-30 ביוני השנה. החברה לא עמדה בהתניות הפיננסיות, ועקב כך נאלצה להגיע להסדר שבמסגרתו הוסיפה 0.5% לריבית שהאג"ח משלמת (לרמה של 6.25%). סכום ההשקעה צפוי, בין היתר, לשמש את אברות לפירעון האג"ח. שפיר תממן את סכום ההשקעה ממקורותיה העצמאיים.

במזכר ההבנות נקבעה תקופה שבמסגרתה שפיר תבצע בדיקות נאותות ביחס לאברות, והצדדים ינהלו מגעים לגיבוש הסכם מפורט. לשפיר נמסרה התחייבות מבעל השליטה הנוכחי באברות לתמוך באישור העסקה באסיפה הכללית של אברות, וכן במהלך עתידי של שפיר לרכישת בעלי המניות באברות לפי מנגנון שנקבע במזכר ההבנות. בד בבד עם אישור עסקת ההשקעה באורגנים המוסמכים באברות, יאושרו גם עסקאות בין אברות ובין שפיר לקבלת ומתן שירותים וחומרי גלם ומוצרים, בתנאים שנקבעו במזכר ההבנות".

את 2020 סיימה אברות עם ירידה קלה בהכנסות לעומת 2019 לרמה של כ-142 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-12 מיליון שקל ב-2019. בקופת החברה היו בסוף השנה מזומנים בהיקף של כ-7 מיליון שקל.