אלקטרה אפיקים רוכשת את אגד-תעבורה תמורת כ-200 מיליון שקל

אגד-תעבורה מפעילה חמישה אשכולות של קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ ומחזיקה בצי של כ-537 אוטובוסים • בעקבות הרכישה אלקטרה אפיקים תהפוך לאחת משלוש חברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל

איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני
איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני

חברת אלקטרה דיווחה היום (ג') לבורסה כי החברה הבת אלקטרה אפיקים רוכשת את מלוא הבעלות בחברת אגד-תעבורה תמורת כ-200 מיליון שקל. בעקבות הרכישה אלקטרה אפיקים תהפוך לאחת משלוש חברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל.

אגד תעבורה מספקת שירותי תחבורה ציבורית והסעות מיוחדות. לחברה זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, והיא מחזיקה בצי של 537 אוטובוסים. מחזור פעילות התחבורה הציבורית שלה עמד ב-2020 על כ-351 מיליון שקל.

בינואר דיווח אלקטרה  על רכישת השליטה (51%) בחברת אמנון מסילות, חברה פרטית-משפחתית, הכוללת גם את חברת 'אפיקים' שבבעלותה וזאת לפי שווי של כ-154 מיליון שקל. העסקה הושלמה בחודש מרץ. לאחר העסקה הנוכחית, אלקטרה אפיקים צפויה להיות החברה השלישית בגודלה בישראל בתחום התחבורה הציבורית, לאחר אגד ודן. העסקה תגדיל את הצי האוטובוסים של אלקטרה אפיקים לקרוב ל-1,500 אוטובוסים, ובחברה מעריכים כי היקף ההכנסות המצרפי עשוי להסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה מסר, כי "עסקה זו מהווה המשך ישיר לעסקה לרכישת השליטה בחברת אמנון מסילות, הכוללת את חברת אפיקים, באמצעותה נכנסה אלקטרה לתחום התחבורה, אותו סימנה החברה כמנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות. רכישת אגד-תעבורה הופכת למעשה את אלקטרה אפיקים לשחקנית השלישית בגודלה בשוק התחבורה בישראל, עם צי של כ-1,500 אוטובוסים ועם קצב הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב פעילות זו, כדי למצב את אלקטרה כאחת ממפעילות התחבורה הגדולות בישראל".

בשנת 2020 הציגה קבוצת אלקטרה עלייה של כ-10% בהכנסותיה לכ-7.7 מיליארד שקל, לצד רווח נקי בסך של כ-181.2 מיליון שקל. צבר העבודות של הקבוצה צמח לכ-18 מיליארד שקל, נכון לסוף פברואר 2021.

קבוצת אלקטרה פועלת באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרים: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; O&M (הפעלה ואחזקה); פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום; ומגזר הזכיינות.