רבעון טוב לאבן קיסר: צמיחה של 15% בהכנסות ושל יותר מ-200% ברווח הנקי

החברה, המייצרת משטחי עבודה, הכריזה במקביל על חלוקת דיבידנד של 21 סנט למניה ואשררה את התחזית השנתית שלה

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: סיון פרג'
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: סיון פרג'

אבן קיסר מסכמת רבעון ראשון חיובי, עם צמיחה של 15.4% בהכנסות לרמה של 146 מיליון דולר ועם רווח נקי Non-GAAP בסך 14.4 מיליון דולר (42 סנט למניה), עלייה של למעלה מ-200% לעומת הרבעון המקביל. החברה, המייצרת משטחי עבודה, הכריזה במקביל על חלוקת דיבידנד של 21 סנט למניה ואשררה את התחזית השנתית שלה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי ברבעון הראשון הגיע ל-10 מיליון דולר ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 13.8 מיליון דולר, בשני המקרים מדובר על שיפור משמעותי בהשוואה לרבעון המקביל. לעומת זאת, בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת הייתה ירידה של 36.5% לעומת הרבעון המקביל והוא הסתכם ב-2.2 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לאבן קיסר בקופה כ-119 מיליון דולר. החברה הודיעה בחודשים האחרונים על רכישת שתי חברות, ליולי קרמיקה מהודו ואומינקורן מארה"ב.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-20.3 מיליון דולר, לעומת 13.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה מאשררת את תחזיתה, לפיה ההכנסות וה-EBITDA המתואם לשנת 2021 יהיו גבוהים יותר לעומת שנת 2020. עם זאת היא צופה שקצב הגידול בהכנסות יהיה מהיר יותר מקצב הגידול ב- EBITDA , בעיקר נוכח השפעה שלילית של עלויות שילוח ומחירי חומרי גלם גבוהים יותר, יחד עם חזרה לרמות נורמליות יותר של הוצאות מכירה ושיווק והשקעות אחרות. התחזית מניחה שהמגבלות העסקיות הקשורות למגיפה והלחץ על מחירי חומרי הגלם ועלויות השילוח יופחתו ככל שתתקדם השנה.

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, אמר: "אנו מציגים היום רבעון חזק שמבטא שיפור וצמיחה בהכנסות וברווחיות. בתוך כך, הרכישות של אומיקרון וליולי קרמיקה, מביאות אותנו לרשום הכנסות שיא לרבעון ראשון. תוכנית ההאצה הגלובלית מיושמת בנחישות ונותנת תוצאותיה בשיפור של מנגנון התפעול הגלובלי, המתבטא בשיפור בשיעור הרווחיות, מול הרבעון המקביל, זה רבעון שלישי ברציפות".