אפשר ללונדון: מה-17 במאי ישראלים יוכלו לטוס לבריטניה ללא בידוד

ממשלת בריטניה הודיעה הערב כי הבאים ממדינות ירוקוות יוכלו לנחות במדינה ללא צורך בבידוד • ווירג'ין אטלנטיק צפויה להגדיל את תדירות הטיסות בקו לונדון-ת"א לשתי טיסות יומיות

לונדון בסוף אפריל. תיפתח לישראלים בעוד כשבוע / צילום: Reuters, Dominika Zarzycka/Sipa USA
לונדון בסוף אפריל. תיפתח לישראלים בעוד כשבוע / צילום: Reuters, Dominika Zarzycka/Sipa USA

כצפוי, אחרי הכרזת האיחוד האירופי כי ישראל תיכלל ברשימת המדינות הירוקות, גם בבריטניה יצאו בהכרזה דומה: מה-17 במאי ישראלים יוכלו לנחות בבריטניה בלי להיכנס לבידוד.

בהצהרת הממשלה הבריטית למעשה נאמר כי הבריטים שישובו מהמדינות הירוקות יהיו פטורים מבידוד, אלא שישראל לא מתירה לתיירים להיכנס אליה, כך שהההקלות מתייחסות רק לישראלים שיגיעו לבקר בבריטניה. נזכיר כי מה-23 במאי יחל פיילוט לכניסת תיירים לישראל במסגרת של קבוצות מאורגנות במספר מוגבל. בהודעה של ממשלת בריטניה אף מצוין שלא כל המדינות שנמצאות ברשימה הירוקה מקבלות תיירים מבריטניה. פורטוגל, להבדיל מישראל שנכללת גם היא ברשימה הירוקה, כבר הודיעה שבכוונתה לקבל תיירים בריטיים כבר בחודש מאי.

החלוקה למדינות על פי החלטת ממשלת בריטניה היא לשלושה צבעים, על פי מצב התחלואה בכל מדינה. בדירוג הירוק נמצאות 12 מדינות בהן ישראל, פורטוגל, סינגפור, אוסטרליה, ניו זילנד, ברונאי, איסלנד, גיברלטר, איי פולקלנד ואיי פארו. הרשימה תתעדכן אחת לשלושה שבועות.

הנכנסים לבריטניה מהמדינות הירוקות יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה במדינה ממנה המריאו, לבצע בדיקה נוספת לאחר הגעתם לבריטניה ולמלא טופס הצהרת בריאות.

הקטגוריה השנייה מוגדרת בצבע כתום והנכנסים מהמדינות ברשימה יידרשו לבידוד ביתי של 10 ימים, כאשר האזרחים הבריטים לא מורשים להמריא למדינות אלה לצורכי נופש ופנאי. בדירוג השלישי והמחמיר נמצאות המדינות האדומות, שגם אליהן הנסיעה אסורה לצורכי נופש. רשימה זו כוללת 43 מדינות בהן הודו, טורקיה, נפאל, האיים המלדיביים, ברזיל ודרום אפריקה. ממדינות אלה מורשים להיכנס רק אזרחים בריטים שיידרשו לבידוד במלוניות. הבריטים שייפרו את האיסור הזה חשופים לקנס של 5,000 ליש"ט כשהממשלה נסמכת על הצהרת הנוסעים למטרת הנסיעה למדינות האסורות.

בחברות התעופה מחכים בדריכות להצהרות של מדינות שתאפשרנה לישראלים להיכנס. גרמניה כבר הצהירה כי ישראלים יוכלו לבקר במדינה בלי חובת בידוד ואחרי הצהרת ממשלת בריטניה בווירג'ין אטלנטיק מחכים להגדיל את תדירות הטיסות בקו לונדון-תל אביב לשתי טיסות יומיות.