גם ספרד נפתחת: ישראל צורפה היום לרשימת "המדינות הירוקות"

ספרד הודיעה היום באופן רשמי כי צירפה את ישראל לרשימה המצומצמת של מדינות שמוחרגות מההגבלות על כניסה לשטחה בשל מגפת הקורונה • בכך אימצה המדינה את המלצת האיחוד האירופי מיום חמישי האחרון

ברצלונה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
ברצלונה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

ספרד הודיעה היום (ג') באופן רשמי כי צירפה את ישראל לרשימה המצומצמת של מדינות שמוחרגות מההגבלות על כניסה לשטחה בשל מגפת הקורונה. בכך אימצה המדינה את המלצת האיחוד האירופי מיום חמישי האחרון לעשות זאת, בשל המצב האפדימיולוגי הטוב במדינת ישראל והמספר המועט של מקרי הקורונה במדינה.

עד כה אימצו את ההחלטה גם גרמניה ודנמרק. גם איטליה צפויה לאשר בימים הקרובים כניסה חופשית של תיירים ישראלים, אך כפי שדיווחה מיכל רז-חיימוביץ' בגלובס, משרד הבריאות הישראלי שוקל לחייב את מי שיחזור מאיטליה בבידוד בשל התחלואה הגבוהה במדינה.

עד כה הייתה ישראל מחוץ לרשימת המדינות הירוקות של מדינות האיחוד האירופי, כלומר הכניסה אליהן למטרות הייתה אסורה. כעת, לאחר אימוץ ההחלטה ברמת האיחוד האירופי ואישרור על-ידי כמה מדינות, נפתחו חלק משערי מדינות אירופה גם לתיירים - והדבר תקף למחוסנים אך גם ללא-מחוסנים ישראלים שלא שהו במדינות אחרות בשבועות האחרונים.

ספרד הודיעה היום על הצעד במזכר רשמי שפרסם משרד הפנים. המשרד הודיע כי ישראל מצטרפת לרשימה שעד כה כללה את רק את אוסטרליה, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, דרום קוריאה, תאילנד וסין.

כמו באיטליה, רמת התחלואה בספרד עדיין גבוהה עד גבוהה מאוד. במדינה נרשמים מדי יום כ-7,000 מקרים חדשים, ובערים הגדולות כמו מדריד וברצלונה שיעור התחלואה גבוה פי שניים מאשר ביתר המדינה. ביום שבת בחצות חגגו אלפי ספרדים באופן ספונטני את תום מצב החירום שהכריזה המדינה כדי לאפשר למחוזות בסיס חוקי לצעדים נגד קורונה.

כחלק מביטול מצב החירום יכולים כעת ספרדים לעבור בין חלקים שונים של המדינה ללא צורך בנימוקים כלשהם. מסעדות וברים יורשו להיפתח עד 23:00 בלילה, אם כי בקיבולת מופחתת. העוצרים הליליים בוטלו.

ספרד היא אחת המדינות האירופיות שנפגעו באופן הקשה ביותר ממגפת הקורונה, עם כ-80 אלף קורבנות עד כה. חלק ממדינות המחוז מתכננות להטיל עוצרים ליליים ולנקוט צעדים נוספים באופן עצמאי.