דירה ב-16 מיליון שקל: בכיר ההייטק שי שילר מגיע לבבלי

וגם: בכירי yes, פלאפון ובזק בינלאומי לומדים על מתקפות סייבר • אירועים ומינויים

פרויקט בראשית בבלי. 44 קומות ו־174 יחידות דיור / הדמיה: יסקי מור סיון
פרויקט בראשית בבלי. 44 קומות ו־174 יחידות דיור / הדמיה: יסקי מור סיון

בקיץ שעבר נודע כי שי שילר, מאנשי ההייטק הוותיקים בישראל, מוכר למייסד צ’ק פוינט שלמה קרמר את אחוזתו במושב בני ציון תמורת כ-40 מיליון שקל. לאחרונה, כך נודע לגלובס, רכש שילר דירה בפרויקט "בראשית בבלי", שבונה משפחת היהלומנים ויזמי הנדל"ן כוזהינוף בשיכון בבלי בתל אביב. שילר, שבתחילת דרכו נמנה על בכירי קומברס ובהמשך כיהן בין היתר כשותף מנהל בקרן ההון סיכון קונקורד וכמנכ"ל אימבלייז, שילם על הדירה כ-16 מיליון שקל. כיום הוא מכהן כשותף בקרן JVP.

מגדל "בראשית" יתנשא לגובה של 44 קומות, ויכלול 174 יחידות דיור בגדלים שנעים בין 90 ל-750 מ"ר, בריכת שחייה, חדר כושר, מרתף יינות, מגרש סקווש ומתחם ספא. המגדל יוקם מעל 4 קומות חניון תת קרקעי, בשטח שיתפרס על כ-14 אלף מ"ר. התכנון הוא של משרד האדריכלים יסקי מור סיון.

במשפחת כוזהינוף סירבו להגיב על הדברים, ואמרו כי אינם חולקים מידע על רוכשים במגדל. שילר סירב להגיב לדברים.

בכירי yes, פלאפון ובזק בינלאומי לומדים על מתקפות סייבר

"האקרים שפורצים בגיבוי מדינתי לא יתייאשו, עד שיצליחו", כך אמר מייסד חברת הסייבר פאלו אלטו ניר צוק, בכנס לקוחות של יס, פלאפון ובזק בינלאומי ('אלפא') שנערך לאחרונה.

בכנס סיפר צוק על ההבדלים בין תוקפי הסייבר השונים: "מטרת ההתקפה של ארגוני פשע שתוקפים בסייבר היא תמיד פיננסית. אם הם משערים שהם יצליחו לסחוט או לגנוב מיליון דולר - הם ישקיעו סכום מסוים, נניח 10,000 דולר, שיהיה להם מספיק רווחי. אם הם ייכשלו בפריצה, הם יפסיקו לנסות בשלב מסוים, כי זה לא ישתלם להם.

"לעומת זאת", הסביר צוק, "ארגונים מדינתיים פורצים מתוך אידיאולוגיה, במטרה לגרום נזק לגופים ממשלתיים, למשל מדינות שרוצות לגרום נזק למדינות אחרות או ארגונים ירוקים שפורצים לחברות אנרגיה. הפורצים האלו ישקיעו מאמץ רב וסכומי כסף רבים עד שיצליחו. לכן, השיקול המרכזי של חברה בהגנת סייבר הוא השאלה מי רוצה לפרוץ אליה. אם אלו ארגונים מדינתיים, ההשקעה בהגנת סייבר צריכה להיות הרבה יותר גדולה".

מומחה הסייבר ד"ר הראל מנשרי חזר בכנס על ההערכה כי הפריצה לחברת הביטוח שירביט לא הייתה של ארגון פשיעה, אלא חלק ממתקפת תודעה איראנית. "בתקופה האחרונה קיימת עלייה משמעותית בתקיפות שמתחזות לתקיפות כופר, כמו במקרה של שירביט", הסביר.

אורי ברקוביץ'

חדשות טובות

עמותת Israel Smart Mobility Living La משיקה פלטפורמה שמאגדת עשרות חברות תחבורה חכמה ורשויות ציבוריות במטרה כדי להפחית את מספר התאונות בישראל. רשות החדשנות השקיעה במהלך מיליון דולר.