רה"מ נתניהו: המערכה ממשיכה בכל העוצמה, זה עוד ייקח זמן

שעות בודדות לאחר שישיבת הקבינט הסתיימה בלי אזכור של הפסקת אש, רה"מ נתניהו הצהיר בקריה כי המבצע יימשך ככל שיידרש • לפי שר הביטחון גנץ, מטרות המבצע הן השגת שקט לטווח ארוך, גריעת יכולות אסטרטגיות, וחיזוק גורמים מתונים • הרמטכ"ל כוכבי: "חמאס לא קרא אותנו נכון"

נתניהו בדיון בקריה / צילום: חיים צח לע"מ
נתניהו בדיון בקריה / צילום: חיים צח לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (א') כי בניגוד לידיעות על לחץ מדיני, ישראל מקבלת גיבוי "רציני מאוד" כדבריו ממדינות רבות בעולם ובראשן ארצות הברית. "תודה על כך לנשיא ארצות הברית ביידן, ולמדינות אחרות שעשו צעדי סולידריות כמו הנפת דגלי ישראל על בנייני ממשל. יש סיבה לתמיכה, שכן הם מבינים שחמאס בהתקפה נפשעת מנסה להרוג אזרחים חפים מפשע".

לדבריו, המערכה ממשיכה במלוא העוצמה גם כעת ואנו גובים מחיר יקר מחמאס והארגונים האחרים. נתניהו גם התייחס לעימותים בתוך ישראל: "אני מברך על מגמת הרגיעה בציבור הערב. לא הפסקה מוחלטת, אבל יש ירידה במגמת האלימות וזה חשוב מאוד. זה לא רוב הציבור אבל זה מיעוט משמעותי שצריך לטפל בו כמו בכל סוג טרור. נשקם את ההרתעה והמשילות. הפעלנו את השב"כ, ביצענו מאות מעצרים ואנו פועלים נגד אלה שפעלו באלימות והם יבואו על עונשם". נתניהו אמר כי יש לשקם את היחסים בין יהודים וערבים ולהשיב את הדו-קיום החשוב למדינה ולמרקם החיים המשותפים בה.

שר הבטחון בני גנץ הצהיר כי ישראל תמשיך את המערכה ככל שידרש, והוסיף כי חשוב לא פחות לנצח את המערכה מבית. הוא פירט את הפגיעה במערך מנהרות אמצעי הלחימה והמסתורים התת-קרקעיים שלדבריו הפכו למלכודת מוות עבור מחבלי חמאס: "זה הישג אסטרטגי ששובר את תורת הלחימה שלהם. הם הופתעו. הסיכול בתת הקרקע מצא אותם לא מוכנים ותושבי עזה מבינים כי הם נלקחו בני ערובה של ארגוני הטרור".

גנץ: "עינינו פקוחות לכלל הגזרות"

גנץ מנה את מטרות המבצע: שקט לטווח ארוך, גריעת יכולות אסטרטגיות, וחיזוק גורמים מתונים. "אין מדינה ריבונית שהייתה מגיבה אחרת מאיתנו כשיורים על אזרחינו. זו לא רק זכותנו אלא גם חובתנו המוסרית". הוא הדגיש כי ישראל לא תאפשר הסלמה בגזרות האחרות: "עינינו פקוחות לכלל הגזרות וניתן מענה מקצועי לכל מי שינסה לבחון אותנו".

הרמטכ"ל אביב כוכבי: "חמאס עשה טעות קשה ולא קרא אותנו נכון. אנו תוקפים לפי תוכנית סדורה בעוצמה גדולה. רצועת עזה פוגשת עוצמה אדירה ועל פי העדויות משם, זו עוצמה שהם לא חוו. פרויקט הדגל שלהם, המערך התת-קרקעי שעמו התכוונו להילחם בנו, נהרס ברובו. פגענו אנושות במערך ייצור הרקטות ונפגעו בכירים רבים, מחבלים רבים ואמצעי לחימה. עם זאת, הירי על העורף נמשך. אנו מבינים זאת ועושים הכל להמשיך לשפר ולייעל את יכולות ההגנה שמביאות תוצאות טובות. אנו עושים הכל למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. נמשיך לפעול ככל שידרש לפי התוכנית".