ישועה: "טיפנברון אמר לי - 'יש לי כספת על נוני, ולנוני יש כספת עליי'"

נמשכת חקירתו הנגדית של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, במסגרת תיקי נתניהו • הסנגורית של איריס אלוביץ' הביאה מספר דוגמאות המראות כי ישועה התערב בסיקור באתר וואלה משיקולים מסחריים • ישועה: "בנק הפועלים היה המלווה העיקרי של אלוביץ'. חד-משמעית הייתה הנחיה לאתרג את הבנק" • בהמשך סיפר ישועה כי אלוביץ' הורה לאתרג גם את תמי מוזס, בעלת השליטה באל על

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

15:10 

במהלך הדיון הציגה עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', התכתבות מנובמבר 2016 של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, עם עורך וואלה דאז, אבירם אלעד.

בהתכתבות זו, ישועה העביר לאלעד הודעה ששלח לו מנכ"ל אל על דאז, דוד מימון. "עכשיו ברגע זה אתם הולכים לעלות אייטם שקרי של ועד התחזוקה. אבי אשכנזי עובד אצל ההסתדרות, גם זיו ריינשיין. המקום היחידי שיש לנו סיקור בעייתי זה וואלה".

ישועה לאלעד: "את זה קיבלתי עכשיו מדוד מימון, מנכ"ל אל על". 

אלעד: "מטפלים". 

ישועה: "מעבר לכך שיש קמפיין ענק, אני ממש לא חושב שצריך לתמוך כאן בצד של הטייסים. אנא תהיו החלטיים, ואני חייב כתבה חיובית למימון בשעות הקרובות. אל תפספסו".

אלעד: "אין שום כתבה על שום ועד תחזוקה". 

ישועה: "אפילו יותר טוב. מימון שולח לך מייל עם חומר, תעלו משהו פצצה, אפילו לראשית. חשוב מאוד, יותר מביבי". 

אלעד: "בוא נראה מה יש שם". 

ישועה: "חשוב שתסייעו עם אל על".

אלעד: "אילן, שיתנו כותרת ונעשה אחלה סיפור".

ישועה: "יקירי, אל תחזיר את זה אליי. תמצא דרך. זה המפרסם הכי גדול בשוק. יש הזדמנות, כי הם במקרה צודקים. אז תהיה יצירתי. עבוד מולם ושחרר אותי".

אלעד: "טוב".

בעדותו היום סיפר ישועה כי הוא סייע למנכ"ל אל על דאז, דוד מימון, גם כי רצה את תקציב הפרסום של אל על, וגם כי בעלת השליטה באל על, תמי מוזס, הייתה אחת הדמויות ששאול אלוביץ' הורה לאתרג.

13:05

בהמשך עדותו סיפר מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, כי בפגישה בקיץ 2016 עם ערן טיפנברון {עורך ynet לשעבר) לצורך העסקתו כעורך וואלה, אמר לו טיפנברון: "לי יש כספת על נוני, ולנוני יש כספת עליי" (הכוונה לנוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות"). 

ישועה אמר כי לאחר הפגישה עם טיפנברון, הוא המליץ לשאול אלוביץ' לא לשכור את שירותיו.

לדברי ישועה היום, טיפנברון סיפר לו כי הוא נהג להקליט את מוזס. 

טיפנברון סירב להגיב. 

12:05 

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', ניסתה להראות כי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, והעורך דאז אבי אלקלעי היו עוינים כלפי משפחת נתניהו. לצורך הדגמת העניין היא הציגה התכתבות בין ישועה לאלקלעי, במסגרתה ישועה כינה את יאיר נתניהו "מפגר", ואלקלעי כינה אותו "הכלב המלכותי".

ישועה ביקש להסביר את הרקע לדברים: "קיבלנו הוראה לצלם את יאיר נתניהו עם בחורה. ארבע שעות עיתונאים של וואלה היו צריכים להמתין ליאיר נתניהו כדי שיצלמו אותו בתמונת פאפארצ'י מוזמנת עם הוראה שלא תיראה מוזמנת, מצד הזווית של הצילום. מחכים לו עוד שעה, ועוד חצי שעה ועוד שעה. צוות שלם ממתין ארבע שעות כדי שהאדון יגיע. ניר חפץ כתב לי: 'תכירו, זה הלקוח שלי'". 

11:00

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', הציגה בפני עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, דוגמה נוספת ממאי 2017 העוסקת בכתבה ביקורתית שפורסמה באתר וואלה בקשר לשמלה עם תמונה של ירושלים שלבשה שרת התרבות דאז מירי רגב מהליכוד בפסטיבל קאן.

ישועה נזף אז בעורך וואלה דאז, אבירם אלעד, על פרסום הכתבה: "אתה מזלזל באינטליגנציה שלי ופוגע קשות בחברה. אף גוף תקשורת לא פועל בחלל ריק. גם עמוס שוקן ניסה ליישר הדורים עם נוחי. וגם הוא, אני מבטיח לך, לא יכתוב מחר כתבה על נבזלין".

עו"ד רוזן-עוזר ביקשה להוכיח כי ישועה לא אמר אמת בעדותו הראשית בנוגע לאי-עיסוקו בתכני האתר, למעט מקרים נדירים ולמעט הטיות הסיקור הרבות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. רוזן-עוזר מבקשת להוכיח כי ישועה, כמנכ"ל וואלה, התערב בתכנים רבים שאינם קשורים כלל לנתניהו.

ישועה טען בעדותו היום כי הוא לא הכחיש שכלי התקשורת ובעלי הון שרוכשים כלי תקשורת פועלים ממניעים כלכליים, אך לדבריו הטיית הסיקור בעניינו של נתניהו הייתה ללא אח ורע. 

10:30 

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (ד') חקירתו הנגדית של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, במסגרת תיקי נתניהו. עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', מבקשת לקעקע את תזת הפרקליטות כי אתר וואלה נענה "היענות חריגה" להטיות הסיקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו. 

עו"ד רוזן-עוזר הביאה מספר דוגמאות המראות כי ישועה התערב בענייני הסיקור באתר וואלה משיקולים מסחריים ולא ענייניים. 

דוגמה אחת עסקה בכתבה מ-2015 של העיתונאית גלי גינת ונגעה למנכ"ל בנק הפועלים דאז, ציון קינן. ישועה זעם על פרסום הכתבה ושלח הודעות חריפות מאוד לעורך וואלה דאז, אבי אלקלעי, להסיר את הכתבה בדחיפות. 

ישועה כתב לאלקלעי: "אני מבין שאנחנו נחושים להרוס את העבודה עם בנק הפועלים. ידיעה קיקיונית מגמתית מנופחת מעבר לכל פרופורציה עם תמונה של ציון קינן... אני מבקש שתעיף את זה לכל הרוחות. תוריד את התמונה. זה ממש לא בסדר ולא ברמה, זועק לשמיים. אני לא רוצה כזה אתר".

אלקלעי השיב לישועה: "היחסים עם בנק הפועלים מעולם לא היו טובים יותר בעקבות ההורדה של הידיעה אמש בנימוק מוסרי. הידיעה של גלי גינת היא ידיעה לגיטימית, אין לי כלים להורידה מבלי להתבזות. יכול להסיר תמונת ציון קינן ולהשאיר רק אשר קינן. יכול לשנות כותרת ומשנה שיכללו רק את השם אשר קינן...".

ישועה: "היחסים איתם על סף פיצוץ, אינך מבין את המפה... אבי, אתה העורך או שגלי גינת וברוך (ברוך שי, א"ג ? מה תפקידך ומקומך כעורך ראשי?"

אלקלעי: "יש לי כבר שאילתא של 'העין השביעית' על אתמול, ואשיב עליה בלי למצמץ!!! אל תחרטט לי על תפקידי כעורך, אני הטוב ביותר שאתה יכול לקבל!!! אל תתבלבל, אילן... הכיוון נקבע על-ידי, ואתה יכול או להודות לי או לא למנות אותי!!! תחשוב על זה טוב"

ישועה: "אני שם פס על 'העין השביעית'. לא אנהל לפי זה את החברה". 

אלקלעי: "אני העורך הראשי הכי טוב שאתה יכול יקבל, אילן. אתה לא תצליח לערער לי את הביטחון העצמי!!!! עכשיו תגיד לי בבקשה האם אתה רוצה קצת קוסמטיקה או להמשיך להתנצח".

ישועה: "אבי, אני לא רוצה את הידיעה. לא רק קוסמטיקה, אלא גם דרדור לכל הרוחות ועכשיו".

אלקלעי: "היא תרד ותצא מההומפייג', את זה אני יכול לעשות. תעיף את התמונה ואת האזכור של ציון. שהדרדור יהיה עכשיו, לא בעוד שעה או חצי שעה, ושלאחר מכן יעוף גם מראשי חדשות". 

ישועה בעדותו היום טען כי הידיעה על ציון קינן הייתה לגיטימית לחלוטין, וכי לא הייתה באמת סיבה להתערבות. לטענתו, למרות שהוא קיבל הוראה ספציפית לגבי הכתבה הזו מהבעלים שאול אלוביץ', הוא קיבל ממנו הנחיה לאתרג את בנק הפועלים ואת בכיריו.

לדברי ישועה, "קיבלתי הוראה ספציפית משאול אלוביץ' לא לגעת בבנק הפועלים, בציון קינן ובבכירים נוספים שאני לא אציין כי אני לא רוצה לפגוע בהם. הבנק היה המלווה העיקרי שלו. חד-משמעית הייתה הנחיה לאתרג את בנק הפועלים. לכן פעלתי כמו שפעלתי". 

ישועה טען כי דבריו החריפים נגד אבי אלקלעי, גלי גינת וברוך שי וטענותיו כי מדובר בכתבה צהובה, לא היו נכונים. לדבריו, הוא טען כי מדובר בכתבה צהובה וילדותית רק כדי ללחוץ על אלקלעי להסיר את הכתבה. 

*** יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.