האיחוד האירופי יאפשר כניסה למחוסנים מכל העולם

האיחוד אימץ היום את המלצת הנציבות האירופית לאפשר כניסה למי שחוסן בחיסונים המאושרים ע"י סוכנות התרופות האירופית • הצעד סולל את הדרך לחידוש התיירות עם ארה"ב ומדינות נוספות

סנטוריני, יוון / צילום: שאטרסטוק
סנטוריני, יוון / צילום: שאטרסטוק

האיחוד האירופי החליט היום (ד') לאפשר כניסה לכל מטרה, כולל תיירות, לכל מי שיציג הוכחה כי חוסן נגד קורונה באחד מהחיסונים המאושרים בו - כך דיווחו כלי התקשורת ביבשת.

ההחלטה סוללת את הדרך לחידוש התיירות והקשרים עם ארה"ב, שבה חלק גדול מהאוכלוסייה כבר התחסן, וגם עם מדינות רבות אחרות, שאזרחיהן התחסנו והיו מנועים עד כה מלהיכנס למדינות האיחוד האירופי, למעט למטרות עסקיות או משפחתיות דחופות.

בכך אימץ האיחוד האירופי את המלצת הנציבות האירופית מתחילת החודש לאפשר כניסה למטרות תיירות למי שחוסנו באופן מלא.

האיחוד האירופי אישר עד כה לשימוש ארבעה חיסונים נגד קורונה - פייזר-ביונטק, מודרנה, אסטרה-זנקה וג'ונסון אנד ג'ונסון. הוא לא אישר את החיסון הרוסי "ספוטניק V" או את החיסון הסיני נגד קורונה. לפי המלצת הנציבות האירופית, מי שיוכיח כי התחסן באחד מהחיסונים המאושרים, יוכל להיכנס לכל מטרה (תלוי בוויזה הדרושה ובאזרחות שלו).

האיחוד האירופי אימץ לפני כשבועיים המלצה נפרדת של הנציבות להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות, בשל תחלואה הקורונה המאוד-נמוכה בארץ. לפי ההחלטה, כל מי שמגיע מישראל למדינות האיחוד יוכל להיכנס למטרות תיירות, בין אם הוא מחוסן או לא. ישנן בדיקות נדרשות והגבלות נוספות על מי שלא חוסנו. חלק ממדינות אירופה, כמו גרמניה, הולנד, בלגיה, איטליה ודנמרק, אימצו את החלטת האיחוד האירופי.

כעת יהיה על המדינות החברות באיחוד להחליט אם לאמץ את ההחלטה שפורסמה היום. בנוסף, האיחוד המליץ להגביה את הרף שממנו נחשבת מדינה למסוכנת מבחינת קורונה, כך שיתווספו עוד מדינות לרשימת המדינות הירוקות אליהן הצטרפה ישראל. חלק ממדינות האיחוד, במיוחד יוון, ספרד ופורטוגל ,שהתיירות היא חלק משמעותי מהתמ"ג שלהן, לחצו לקבל את ההחלטה כמה שיותר מוקדם. האיחוד גם החליט ליישם מנגנון של "בלמי חירום" שיאפשר לסגור את הגבולות במהירות למדינות שבהן יש התפרצות משמעותית של קורונה או מוטציה מעוררת דאגה.

לא ברור מתי ייכנסו לתוקף הצעדים החדשים, משום שעל כל מדינה להכריע באופן עצמאי אם לאמץ או לדחות את ההחלטות שהתקבלו בבריסל, ומתי.