אפליקציות | פיצ'ר

אפליקציית ספץ בדרך לבורסה האוסטרלית; המנכ"ל: "נגדל השנה ב-150%"

החברה גייסה עד כה 7 מיליון שקל בגיוס המונים דרך פיפלביז, וצפויה לגייס 14-16 מיליון דולר אוסטרלי - מהם כ-4 מיליון דולר בגיוס מקדים והיתר בהנפקה לקראת סוף השנה הנוכחית

 יוסי נבו, מנכ"ל החברה. "כבר בתחילת הדרך כיוונו לכיוונים טכנולוגיים" / צילום: ספץ
יוסי נבו, מנכ"ל החברה. "כבר בתחילת הדרך כיוונו לכיוונים טכנולוגיים" / צילום: ספץ

לאחר מספר חודשים ללא הנפקות ישראליות בבורסה האוסטרלית, שתי חברות מקדמות בימים אלה הנפקה. גפן טכנולוגיות שפיתחה פלטפורמה לקשר בין סוכני ביטוח, חברות הביטוח והלקוחות הגישה תשקיף, ו-Spetz Tech צפויה לגייס הון לפני הנפקה ולהנפיק באוסטרליה לקראת סוף השנה הנוכחית. התוכנית היא לגייס 14-16 מיליון דולר אוסטרלי (מתוכם כ-4 מיליון דולר בגיוס מקדים להנפקה).

ספץ פיתחה אפליקציה שמאפשרת קבלת שירות מאנשי מקצוע בתחומים מגוונים. מנכ"ל החברה, יוסי נבו, מספר: "החברה קיימת כבר 20 שנה. העיסוק ההיסטורי היה 'דף הזהב' - מגנטים עם פרסום אנשי מקצוע, שהגיעו לכל בית. כבר בתחילת הדרך כיוונו לכיוונים טכנולוגיים, ואנחנו מפעילים מערכות שהמטרה שלהן היא לתת שירות מיטבי באמצעות זיהוי טכנולוגי, ולתעדף את הפתרון הנכון ביותר בכל רגע נתון".

לדברי נבו, ב-2018 הושקה אפליקציית ספץ, שמאפשרת להזמין שירות ולקבל תוך 30 שניות את איש המקצוע המתאים על הקו - לפי זמינות, מיקום וביצועים קודמים של אותו איש מקצוע. "יש באפליקציה פן חברתי", אומר נבו. "ככל שהשירות מקבל ציון יותר טוב, אותו איש מקצוע מקבל יותר עבודה, ולהפך. זה גורם לכך שהשירות יהיה מעולה".

אפליקציית ספץ / צילום: ספץ
 אפליקציית ספץ / צילום: ספץ

החברה גייסה 7 מיליון שקל באמצעות גיוס המונים דרך פיפלביז, כך שיש לה כיום מעל 1,500 בעלי מניות. האפליקציה הושקה בבריטניה ובאוסטרליה וצפויה להיות מושקת בשנה הבאה בארה"ב.

החברה צומחת? רווחית?
נבו: "השנה אנחנו נגדל ב-150%, וזה יביא אותנו להכנסות של 5 מיליון דולר אוסטרלי. בישראל החברה רווחית. בחדירה לשווקים חדשים אי אפשר להיות רווחיים כי יש הוצאות על שיווק ותשתית, אבל אחרי שנתיים של פעילות זה יהפוך לרווחי, רווחי מאוד".

למה לגייס דווקא באוסטרליה?
"התחלנו לפעול בשוק האוסטרלי שהוא דומה לשוק הבריטי. הפעילות שלנו בשוק עוזרת לנו בהנפקה. הבורסה האוסטרלית מתעדפת פעילות טכנולוגית, ויודעת לתגמל חברות שצומחות בקצב גבוה. הגיוס יאפשר לנו כניסה הרבה יותר מסיבית לשוק העיקרי, שהוא ארה"ב".

גם הבורסה בת"א מושכת היום חברות טכנולוגיה צומחות.
"אנחנו לא שוללים את האפשרות. המחשבות לגייס באוסטרליה התרחשו עוד קודם, כשהבורסה פה פחות שידרה את החדשנות. הגישה באוסטרליה שונה, יש ביזור מאוד רחב של משקיעים ואפשר לייצר נגישות מאוד טובה לציבור. בפן החברתי, אנחנו רוצים שהמשקיעים שלנו ישתמשו במערכת".

אופיר פרידמן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, מוסיף כי ספץ גייסה גיוסי המונים בפיפלביז, כך שהנפקה באוסטרליה תאפשר ל-1,500 בעלי מניות קטנים בה לעשות אקזיט אם יבחרו למכור את המניה. נוסף על כך הוא מציין כי "בבורסה האוסטרלית יש טרנד חדש של הנפקות של חברות בתחום השירותים. לדוגמה, Airtasker (שמאפשרת לבצע מיקור חוץ בכל מיני תחומים, מניהול חשבונות ועד בייבי סיטר, ש.ח.ו) נסחרת היום לפי מכפיל 36 והגיעה לשווי 450 מיליון דולר, ויש עוד חברות בדרך".

האפליקציה שלכם מזכירה במידה מסוימת את פייבר, שהיא זירת מסחר לפרילנסרים.
נבו: "האנלוגיה מצוינת ויש דמיון, אבל אנחנו שונים בכך שפייבר היא בשירותי אונליין, ואנחנו מחברים גם את האופליין. יש אצלנו שירותים לבית - אינסטלטורים, טכנאי דודי שמש, טכנאי טלוויזיה, ביטוח נסיעות ועוד. כל דבר שאנשים צריכים".

מה המודל העסקי שלכם?
"התשלום הוא על-ידי אנשי המקצוע בלבד, הצרכנים לא משלמים. יש תשלום קטן עבור כל קריאה, ואנחנו לא מעורבים באינטראקציות. התשלום לא נכנס לאופי העסקה או לגודלה, והתמורה היא על הקריאה עצמה".

נבו אומר כי בשנתיים האחרונות בוצעו 300 אלף קריאות דרך האפליקציה והיו קרוב ל-300 אלף הורדות שלה.

מה ימנע מאפליקציה מתחרה להגיע לשוק? יש חסמי כניסה?
"התחום קורץ לרבים, כי כולם צריכים שירותים כאלה. יש הרבה ניסיונות לפצח את השוק, שלא צלחו ברמה שלנו. אנחנו היחידים בעולם שמבטיחים קשר תוך 30 שניות וזה מוגן בפטנט. יש time to market. גם אם מישהו ישקיע עשרות מיליונים לפתח, צריך היכרות עם העולם שמחוץ לטכנולוגיה. העובדה שבאנו מ'דף הזהב' יצרה לנו היכרות עם העולם הזה ועם אנשי המקצוע".